معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: هیچ مشکل مالکیتی برای صدور سند املاک روستای ابوالفضل وجود ندارد.

معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: طبق قانون حدنگار(کاداس) در هیچ نقطه ای از کشور وجود ندارد که برای آن سند مالکیت صادر نشود.

به گزارش جماران، سید صادق سعادتیان دوشنبه در حاشیه تودیع ومعارفه مدیرکل ثبت اسناد و املاک خوزستان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه هرملکی نسبت به صدور سند شرایط خاص خود را دارد بیان کرد: در روستای ابوالفضل اهواز که زمین ها متعلق به بنیاد مستضعفان است ،اگر بنیاد پای کار بیاید و املاک و اراضی را تفکیک و واگذار کند هیچ مشکل مالکیتی برای صدور سند وجود ندارد.

وی گفت: هیچ ملکی در کشوروجود ندارد که امکان صدور سند نداشته باشد و همه عرصه کشور در اجرای قانون حدنگار کاداس باید دارای نقشه کاداس و سند مالیکت باشند.

سعادتیان افزود: کوه ها و دریاها و تالاب ها و راه ها و بافت های مسکونی شهری و روستاها و اموال و املاک دولتی همه شامل قانون حدنگار کاداس هستند.

هیچ مشکلی در تامین دفترچه های سند ازدواج نداریم

معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: هر گونه دلال بازی برای خرید و فروش دفترچه های سند ازدواج توسط بازرسی و حفاظت سازمان ثبت اسناد باید به طور جدی پیگیری و , و با عاملان آن برخورد شود.

سعادتیان ادامه داد: نباید مردم در انجام امورات خود دچار مشکل شوند  و اگر کمبودی در این دفترچه ها وجود دارد باید اداره ثبت اسناد خوزستان درخواست تهیه و تامین آن را بدهد.  

وی افزود: این اوراق را خزانه کشور در اختیار خزانه استان قرار می دهد ،توزیع و انتشار اوراق با خزانه کشور است و اگر جایی کمبودی وجود داشته باشد می توان برای تامین آن درخواست داد و مشکلی برای تامین این اسناد وجود ندارد.

سعادتیان اظهار داشت: اگر این بخش موجب فساد شود حفاظت اطلاعات این سازمان باید افراد خاطی را شناسایی و برخورد جدی داشته باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.