۲۳ واحد صنفی به دلیل تخلف بهداشتی از سوی کارشناسان بهداشت محیط آبادان تعطیل و برای اعمال قانون به مرجع قضایی معرفی شدند.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان آبادان با اشاره به افزایش نظارت های بهداشتی در آستانه ماه محرم گفت: ۲۳ واحد صنفی به دلیل تخلف بهداشتی از سوی کارشناسان بهداشت محیط این مرکز تعطیل و برای اعمال قانون به مرجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش جماران، نجمه سیدآقامیری سه‌شنبه اظهار داشت: طی یک هفته گذشته همچنین بیش از ۵۰۰ اخطاریه بهداشتی در راستای اجرای مرحله دوم طرح فاصله‌گذاری فیزیکی برای واحدهای صنفی آبادان صادر شده است.

وی افزود:سه واحد صنفی شامل آرایشگاه مردانه، کافی‌شاپ و رستوران نیز با وجود دریافت آموزش‌های لازم، دریافت اخطار بهداشتی به دلیل رفع نکردن نواقص موجود،  با حضور و همراهی پلیس نظارت بر اماکن عمومی تعطیل شدند. 

سیدآقامیری به اجرای طرح نظارت بهداشتی بر خدمات سلامت دانش‌آموزان تحت پوشش مرکز بهداشت شهرستان آبادان اشاره کرد و بیان داشت:یک هزارو۷۰۰ دانش آموز کلاس اول و هفتم از خرداد ماه سال جاری تاکنون غربالگری شدند.

وی افزود: رعایت پروتکل های بهداشتی، اجرای صحیح گندزدایی حوزه های امتحانی، کنترل ثبت نام دانش آموزان در سامانه salamat.gov.ir، تب سنجی و نظارت بر تفکیک دانش آموزان علامت دار و مثبت و نهایتا تکمیل چک لیست های نظارتی مربوط به وزارت بهداشت از جمله فعالیت های صورت گرفته در راستای اجرای پروتکل های بهداشتی در حوزه سلامت دانش آموزی توسط کارشناسان واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس این مرکز است.

سرپرست مرکز بهداشت آبادان همچنین از افزایش نظارت های بهداشتی بر واحدهای صنفی با رویکرد پیشگیری از شیوع کرونا در  آستانه ماه محرم  در آبادان خبر داد و گفت: رعایت احتیاط های بهداشتی و مقررات فاصله گذاری فیزیکی به ویژه استفاده از ماسک، شست و شوی دست‌ها و حضور نیافتن در محل های شلوغ همچنان ضروری می باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.