فرماندار دشت آزادگان اعلام کرد: بازگشایی مرز چذابه یستگی به تصمیم دولت عراق دارد.

فرماندار دشت آزادگان با اشاره به تلاش برای بازگشایی مرز چذابه گفت: مسئولان استان میسان طرح بازگشایی مرز چذابه را به دولت عراق ارائه کرده‌اند اما متاسفانه به دلیل افزایش شیوع کرونا در کشور عراق و استان میسان، این طرح هنوز به نتیجه نرسیده است.

به گزارش جماران، حمید سیلاوی ا اشاره به بازگشایی مرز شلمچه از امروز (۱۸ تیرماه) اظهار کرد: همه مراحلی که برای بازگشایی مرز شلمچه انجام شد، طی شده است تا مرز چذابه نیز بازگشایی شود اما اینکه این مرز چه زمانی بازگشایی شود، به تصمیم دولت عراق بستگی دارد.

وی افزود: مسئولان محلی کشور عراق در استان میسان با بازگشایی مرز چذابه کاملا موافق هستند و توافق کرده‌ایم که همه شرایط لازم برای بازگشایی مرز به ویژه رعایت پروتکل‌های بهداشتی را فراهم کنیم. زیرساخت‌های لازم برای بازگشایی مرز چذابه فراهم شده و هر چیزی را که نیاز باشد نیز فراهم خواهیم کرد تا این مرز بازگشایی شود.

فرماندار دشت آزادگان با بیان اینکه زمان بازگشایی مرز چذابه مشخص نیست، گفت: مسئولان استان میسان طرح بازگشایی مرز چذابه را به دولت عراق ارائه کرده‌اند اما متاسفانه به دلیل افزایش شیوع کرونا در کشور عراق و استان میسان، این طرح هنوز به نتیجه نرسیده است و برای بازگشایی مرز چذابه و از سرگیری صادرات، منتظر تصمیم دولت عراق هستیم.

وی افزود: استقرار پایگاه سلامت، ضدعفونی پایانه مرزی، ضدعفونی گمرک، ضدعفونی بارانداز و ضدعفونی کامیون‌ها و کالاها از جمله اقداماتی است که در پایانه مرزی شلمچه برای از سرگیری صادرات انجام می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.