مسئول کمیته اسکان، تغذیه و مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین دشت‌آزادگان با اشاره به حضور و حجم چشمگیر زائران حسینی در مرز چذابه گفت: از شهرهای معین دشت‌آزادگان و همچنین خیرین تقاضا می‌کنیم که مواکب را در تامین اقلام غذایی مورد نیاز پشتیبانی کنند.

به گزارش جماران ، چند روزی بیشتر به برگزاری مراسم شکوهمند راهپیمایی اربعین حسینی باقی نمانده و توجه به اخبار این حوزه  میتواند برای زائرین سید الشهدا و امیر المومنین علی(ع) مفید واقع شود.

پیاده‌روی اربعین موجب انقلاب روحی در بین جوانان می‌شود

رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاهها با بیان اینکه پیاده روی اربعین سابقه قریب به 1000 ساله دارد، گفت: ضرورت دارد که دانشگاهیان را برای حضور در این پیاده روی تشویق کرده و تذکرات معرفتی برای آمادگی حضور در این سفر به آنها منتقل شود زیرا این پیاده روی موجب انقلاب روحی در بین جوانان است.

خروج ۳۰۰ هزار زائر از مرز ها/۵۰ درصد ترددهای اربعین تاکنون از مرز مهران بوده است

منتظرالمهدیمعاون اجتماعی نیروی انتظامی کشوربا اشاره به خروج ۳۰۰ هزار زائر از مرزهای زمینی ، هوایی و دریایی، گفت: ۵۰ درصد ترددهای اربعین تاکنون از مرز مهران بوده است.

سردار سیعد منتظر المهدی امروز در بازدید از مرز مهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نیروی انتظامی با تمام توان و در بخش های مختلف از پلیس امنیت، گذرنامه، راهنمایی و رانندگی، پلیس راه، یگان ویژه و..در مرزهای چهار گانه حضوری فعال دارد.

وی گفت: تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار زائر از مرزهای اعلام شده خارج شده اند که ۵۰ درصد از این میزان سهم مرز مهران بوده است.

سردار منتظر المهدی با اشاره به اینکه خوشخبتانه امسال اقدامات خوبی در مرز مهران صورت گرفته است، گفت: تعداد گیت های خروج در این مرز افزایش یافته و همین باعث تسهیل در تردد زائران شده است.

وی با اشاره به آمادگی ۱۶۰ گیت پلیس در پایانه های مرزی از زائران خواست سفر خود را مدیریت کنند. 

وی افزود: تقاضای ما از مردم این است که حتما با ویزا و گذرنامه به مرز مهران مراجعه کنند تا رفت و آمد زائران به صورت آرام و روان صورت گیرد.

معاون اجتماعی ناجا تصریح کرد: توصیه دیگر زائران این است که سفر خود را به روزهای آخر موکول نکنند و در همین روزها نسبت به تردد اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه امکان خروج از مرز بدون گذرنامه و ویزا امکان پذیر نیست گفت:زائران ویزای خود را از مراکز مجاز و معتبر اخذ نمایند.

ایجاد ظرفیت اسکان شبانه‌روزی 50 هزار زائر در مرز چذابه

اربعین

مسئول کمیته اسکان، تغذیه و مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین دشت‌آزادگان با اشاره به حضور و حجم چشمگیر زائران حسینی در مرز چذابه گفت: از شهرهای معین دشت‌آزادگان و همچنین خیرین تقاضا می‌کنیم که مواکب را در تامین اقلام غذایی مورد نیاز پشتیبانی کنند.

جواد حیدری  با اشاره به استقرار نزدیک به 500 موکب در چذابه، اظهار کرد: تاکنون 236 موکب پروانه‌دار و 20 موکب بدون پروانه در پایانه چذابه و حدود 230 موکب بین‌راهی در مسیرهای منتهی به مرز چذابه مستقر شده‌اند و خدمات‌رسانی به زوار را آغاز کرده‌اند.

وی ادامه داد: مواکب مستقر در پایانه چذابه، از سه روز پیش پخت و پز و توزیع غذا میان زائران را آغاز کردند. روز گذشته در وعده غذایی ناهار 26 هزار پرس و در وعده غذایی شام 30 هزار پرس غذا که توسط این مواکب پخته شده بود، میان زائران و مردمی که از این مرز تردد می‌کردند، توزیع شد.

مسئول کمیته اسکان، تغذیه و مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین دشت‌آزادگان با بیان اینکه حجم تردد زائران از مرز چذابه چشمگیر است، بیان کرد: با توجه به اینکه از امروز حجم زواری که برای عزیمت به عراق از مرز چذابه عزیمت می‌کنند، افزایش خواهد یافت، از مردم دیندار و شهرهای معین دشت‌آزادگان می‌خواهیم در تامین اقلام مورد نیاز ما به ویژه اقلام غذایی نظیر نان، برنج، آرد، گوشت، تخم‌مرغ و ... مواکب را پشتیبانی کند.

حیدری با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده برای اسکان شبانه‌روزی زائران در مرز چذابه گفت: با تمهیدات صورت گرفته می‌توانیم در چادرهایی که راه‌اندازی شده است، 50 هزار نفر را به صورت شبانه‌روزی اسکان دهیم و ممکن است این عدد در روزهای آینده نیز افزایش پیدا کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.