رئیس بیمارستان بزرگ دزفول روز یکشنبه اول تیر ماه اعلام کرد: نخستین پلاسما درمانی کرونا در بیمارستان بزرگ دزفول انجام شد.

رئیس بیمارستان بزرگ دزفول با اعلام خبر انجام نخستین پلاسما درمانی کرونا در بیمارستان بزرگ دزفول، گفت: در رابطه با فرآیندهای درمانی طبق پروتکل های وزارت بهداشت عمل می‌کنیم.

به گزارش جماران، علی بختیاری نیز در این نشست گفت: نخستین پلاسما درمانی با توجه به تاثیر آن در بهبود بیماران مبتلا به کرونا شب گذشته(شنبه) در بیمارستان بزرگ دزفول انجام شد.

علی بختیاری افزود: نتایج تحقیقات نشان داده است که پلاسما درمانی در بهبودی بیماران کرونایی موثر است لذا انتظار می‌رود افرادی که این بیماری را پشت سر گذاشته‌اند برای اهدای پلاسما اقدام کنند.

وی با بیان اینکه یک میلیون ریال به اهدا کننده پلاسما، اهدا می‌شود، اظهارداشت: با توجه به وجود سپر دفاعی در پلاسمای خون بهبودیافتگان، با تزریق آن به بیماران مبتلا به کرونا، سیستم ایمنی بیماران تقویت می‌شود.

رئیس بیمارستان بزرگ دزفول با اشاره به مراجعه چهار هزار و ۶۱۲ نفر با علائم حاد تنفسی از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به این بیمارستان اظهارداشت: یک‌هزار و ۵۸۳ نفر از این تعداد بستری شدند.

وی نمونه گیری از ۴۰۱ نفر کادر بیمارستان بزرگ دزفول را یادآور شد و افزود: تست کرونای ۱۶۳ نفر از این تعداد مثبت شده است.

بختیاری گفت: ۷۴ درصد فوتی‌های ناشی از کرونا در بیمارستان بزرگ دزفول دارای بیماری‌های زمینه‌ای از قبیل دیابت، فشار خون، ضعف ایمنی و بیماری‌های قلب و عروق بودند.

وی با اشاره به فعالیت دستگاه اکسیژن ساز یکهزار و ۱۰۰ لیتری در بیمارستان بزرگ دزفول بیان کرد: یک دستگاه ۶۰۰ لیتری نیز به ظرفیت بیمارستان بزرگ دزفول اضافه شد.

رئیس بیمارستان بزرگ دزفول فعالیت ۱۰ بخش حاد تنفسی در این بیمارستان را یادآور شد و گفت: ۱۰ سال از عمر دستگاه سی تی اسکن بیمارستان می‌گذرد و توان خدمات رسانی بهینه به این حجم از مراجعان را ندارد که لازم است تجهیزات پزشکی مناسب در اختیار بیمارستان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مشکلی از نظر تامین داروهای نایاب و کمیاب در شهرستان دزفول نداریم، افزود: در رابطه با فرآیندهای درمانی طبق پروتکل های وزارت بهداشت عمل می‌کنیم.

 بختیاری خواستار بسیج همگانی تمام ادارات، سازمان‌ها، نهادها و مردم با کادر درمان به منظور قطع زنجیره انتقال و شکست بیماری کرونا شد و گفت: انتظار می‌رود مردم در مراسم عروسی و عزا شرکت نکنند چراکه با برگزاری هر مراسم حدود ۲۵ نفر به بیماران نیازمند بستری شهرستان اضافه می‌شود.

وی افزود: بیمارستان بزرگ دزفول تنها بیمارستان تخصصی این شهرستان است و نمی‌توان خدمات ‌معمول آن نظیر جراحی‌های حساس بیماران تصادفی، سکته قلبی و سایر بیماران را رها کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.