فرماندار حمیدیه گفت: فاز اول طرح جامع تامین آب شرب حمیدیه در حال تکمیل است.

فرماندار حمیدیه با اشاره به اینکه فاز اول طرح جامع تامین آب شرب حمیدیه در حال تکمیل است، گفت: با اجرای طرح جامع تامین پایدار آب شرب شهرستان حمیدیه میزان دبی آب برابر ۱۱۸ لیتر در ثانیه خواهد بود.

شاهین هاشمی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: اجرای طرح جامع آبرسانی حمیدیه از سال گذشته و در سه فاز تعریف و فاز اول آن با هدف تامین آب شرب روستاهای شهرستان به‌ویژه بخش گمبوعه درحال اتمام است و درآینده نزدیک به بهره برداری می رسد که دراین بخش مخزن و ایستگاه پمپاژ دهلیز احداث شده است. 

وی با بیان اینکه معاونت آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان مجری هدفگذاری بعدی اجرای این پروژه یعنی تامین آب شهری است، گفت: با مطالعات صورت گرفته، افق تامین آب با اجرای این طرح تا سال ۱۴۱۵ تعریف شده است.

فرماندار حمیدیه خاطرنشان کرد: با اجرای طرح جامع تامین پایدار آب شرب شهرستان حمیدیه میزان دبی آب برابر ۱۱۸ لیتر در ثانیه خواهد بود.

هاشمی با اشاره به اینکه عملیات لوله گذاری در سه فاز به طول ۱۳ کیلومتر با اعتبار اولیه بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال در حال انجام است، افزود: با وجود کمبود اعتبارات، این طرح ۳۵ درصد پیشرفت داشته و تکمیل فاز اول آن درحال انجام است.

وی ادامه‌داد: خط لوله این طرح در فازهای  حدفاصل آبپخش تا دهکده به طول حدود چهار کیلومتر با لوله فایبرگالس به قطر ۴۰۰ میلیمتر است و فاز اجرای خط لوله از تاسیسات شهید هاشمی تا اداره آب و فاضلاب روستایی این شهرستان در روستای دهکده به طول حدود ۵.۶ کیلومتر لوله گذاری فایبرگالس به قطر ۴۰۰ میلیمتر و فاز اجرای خط لوله از تاسیسات شهید هاشمی تا تاسیسات آبفا شهری به طول حدود ۲.۵ کیلومتر با لوله فوالدی و فایبرگالس به قطر ۶۰۰ میلیمتر است.

حمیدیه یکی از شهرستان‌های استان خوزستان در جنوب غربی ایران است که شامل ۲ بخش و چهار دهستان با جمعیتی بالغ بر ۵۵ هزار نفر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.