استاندار خوزستان گفت: تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار خانوار نیازمندان و اقشار آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا در استان معادل حدود ۴۰ درصد، بسته معیشتی دریافت کرده اند.

استاندار خوزستان با اشاره به کمک سپاه، بسیج، کمیته امداد و بهزیستی خوزستان به طرح کمک های مؤمنانه، گفت: تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار خانوار نیازمندان و اقشار آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا در استان معادل حدود ۴۰ درصد، بسته معیشتی دریافت کرده اند.

به گزارش جماران، غلامرضا شریعتی در جلسه ستاد استانی کمک های مؤمنانه استان خوزستان گفت: در دین اسلام کمک به نیازمندان و حمایت از آنان فطری است و این فطرت موجب شده مسلمانان و مومنان به ویژه در ماه رمضان تلاش کنند در کار خیر از یکدیگر پیشی بگیرند.

وی افزود: در پی رهنمودهای اخیر مقام معظم رهبری در خصوص کمک مومنانه به قشرهای آسیب پذیر و محرومان جامعه که از نظر معیشتی به خاطر شیوع ویروس کرونا و مقررات قرنطینه ای و نیز مشکلات ناشی از بیکاری و اشتغال، دچار مشکل شدند شاهد شور و نشاط بیشتر برای کمک های مومنانه در جامعه هستیم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه برنامه ریزی استان برای کمک مومنانه به قشرهای آسیب پذیر تهیه و توزیع ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار بسته معیشتی بود، گفت: به منظور ساماندهی هرچه بهتر این طرح، مقرر شد سپاه و بسیج با توجه به برخورداری از پایگاه در سراسر استان از جمله روستاها و مناطق عشایری، کار توزیع بسته های معیشتی را برعهده بگیرند که در این راستا تاکنون ۲۶۲ هزار بسته توزیع شده و یا در حال توزیع است.

شریعتی ادامه داد: علاوه بر برنامه ریزی های صورت گرفته، کمیته امداد امام خمینی(س) و اداره کل بهزیستی استان افراد تحت پوشش خود را پشتیبانی می کنند تا تداخلی در توزیع بسته های معیشتی ایجاد نشود.

وی بیان کرد: با احتساب افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (س) و اداره کل بهزیستی استان و بسته های توزیع شده توسط سپاه و بسیج، تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار خانوار نیازمندان و اقشار آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا در استان معادل حدود ۴۰ درصد، بسته معیشتی دریافت کرده اند.

استاندار خوزستان اظهار کرد: تاکنون شرکت فولاد اکسین ۱۰ هزار بسته، فولاد خوزستان ۲۰ هزار بسته، سپاه ۴۴ هزار بسته مشارکت داشتند و با مشارکت سایر دستگاه های اجرایی استان تهیه و توزیع ۲۶۲ هزار بسته معیشتی حمایتی انجام شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.