رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: تمام شهرهای خوزستان در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند و در این بین برخی مناطق از جمله دزفول و اهواز از جمله مناطق با خطر بالا می باشند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با تأکید بر اینکه باید کرونا را جدی تر بگیریم، گفت: تمام شهرهای خوزستان در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند  و در این بین برخی مناطق از جمله دزفول و اهواز از جمله مناطق با خطر بالا می باشند.

به گزارش جماران، سیدمحمد علوی با تأکید بر اینکه مناطق سفید نسبت به شیوع کرونا مصون نیستند، گفت: وقتی موارد بیماری در یک منطقه بالا می رود و از حد معمول می گذرد شرایطی به وجود می‌آید که انتقال عفونت در جامعه مسیر صعودی به خود می گیرد لذا با استناد به این موضوع مناطق خوزستان بر اساس موارد بیماری تایید شده به شهرهای قرمز، زرد و سفید تقسیم شدند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان افزود: تمام شهرهای خوزستان در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند  و در این بین برخی مناطق از جمله دزفول و اهواز از جمله مناطق با خطر بالا می باشند.

وی اظهار داشت: اکنون موارد مرگ در استان بر اساس میزان میرایی در حد متوسط است. همچنین میزان بستری با شیب ملایمی صعود کرده است. تا روز ۶ اردیبهشت‌ ماه همه چیز خوب بود اما بعد از بازگشایی اصناف و ادارات  موارد بیماری در استان بالا رفت و این موضوع بسیار نگران کننده است.

علوی با بیان اینکه باید فکری به حال کمبود دستکش مراکز بهداشتی کرد، ادامه داد:  قطعا وقتی یک بیماری، واکسن و داروی مشخصی ندارد افراد دارای بیماری زمینه ای، مستعد گرفتن بیماری هستند لذا باید با رعایت نکات ایمنی کاری کنیم که مردم کمتر به این بیماری مبتلا شوند.

وی یادآور شد: سازمان جهانی بهداشت برای کنترل این بیماری پنج گام را معرفی کرده که مهمترین آن بحث غربالگری است. امروز علائم شناسایی بیماری کرونا در حال تغییر است لذا باید تا حد امکان نکات ایمنی را مورد توجه قرار دهیم. قطعاً بدون نظارت دستگاه های اجرایی امکان آن وجود ندارد که یک قانون در کشور عملیاتی شود پس باید این بیماری را جدی تر بگیریم.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان در خصوص وضعیت آب شرب مناطق روستایی استان خوزستان نیز گفت: از زمانی که آبفای روستایی تعطیل و به آبفای شهری واگذار شد مشکلاتی در خصوص آب روستایی به وجود آمد که امیدواریم به این موضوع رسیدگی شود. خوشبختانه تاکنون بیماری وبا در استان شناسایی نشده ولی باید هوشیار باشیم. یکی از دغدغه های مهم و همیشگی ما مسئله آب شرب مردم بوده و پیشنهاد می کنیم از آب آشامیدنی جوشیده تنها در مقاطع کوتاه مدت استفاده شود.

وی در ادامه در خصوص مجاورت مراکز نمونه گیری از افراد مشکوک به کرونا با دیگر مراکز خدماتی در استان خوزستان گفت: مجاورت این مراکز باعث شده بود خانواده ها از رفتن به این مراکز اجتناب کنند که در یک ماه اخیر این مراکز جداسازی شدند همچنین مراکز جدید نمونه‌گیری از بیماران در جایی مکان یابی شدند که حداقل آسیب را به مردم برسانند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1432070
  • منبع: خبرگزاری ایرنا
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.