محمدجواد اشرفی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در خصوص سید امین هادی پور، محیط بان خوزستانی حادثه دیده اظهار داشت : در سال گذشته قوانین خوبی تصویب شد که محیط بانان چنانچه در حین عملیات دچار سانحه شوند مانند ماموران نیروی انتظامی از مزایا و امتیازات استفاده کنند.

اشرفی افزود: همچنین پوشش‌های بیمه‌ای خوبی برای محیط بانان ترتیب داده شده است که در صورت وقوع حادثه از نظر مالی مورد حمایت قرار گیرند و برای درمان هیچ گونه هزینه‌ای متحمل نشوند.

وی یادآور شد: در سالهای گذشته نیز ماموران محیطبان در استان و سراسر کشور مورد حمله قرار گرفتند و منجر به نقص عضو و حتی فوت ماموران شده است که امیدواریم برخی قوانین مصوب شده در این زمینه به مرحله اجرا درآیند و حمایت بیشتری از محیطبانان صورت گیرد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به اینکه افراد متخلف در همه جای استان وجود دارند و همه ماموران محیط بان در خطر مواجهه با این متخلفان هستند، بیان کرد: از مسوولان انتظار داریم پوشش‌های حمایتی مناسبی برای این محیطبانان درنظر بگیرند.

اشرفی گفت: این محیطبان که متاسفانه در درگیری با متخلفان آسیب دید و منجر به نقص عضو وی شد، همکاری خود را با حفاظت محیط زیست ادامه خواهد داد اما در سمت اجرایی قادر به کار نخواهد بود و در سمت ستادی ادامه کار می‌دهد.

سید امین هادی‌پور، محیطبان گتوندی ۲۶ فروردین ماه  در کیوسک محیطبانی مورد هجوم افراد متخلف قرار گرفت که در درگیری با این متخلفان آسیب دید و پس از یک ماه درمان و بستری پای راست خود را از دست داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.