دکتر فرهاد ابول نژادیان شامگاه دوشنبه در گفت و گوی تلویزیونی با مردم استان خوزستان درخصوص آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا بیان کرد: آمار رو به افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در استان خوزستان نشان دهنده عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و البته افزایش نمونه گیری ها است. وی گفت: شهروندان باید در زمینه فاصله گذاری اجتماعی دفت و جدیت بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: درحال حاضر اولویت نخست وزارت بهداشت کاهش مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا است بنابراین شناسایی زودهنگام مبتلایان، درمان در روزهای نخست و قرنطینه مبتلایان بدون علامت برای کاهش ابتلای افراد جامعه بسیار مهم است.

ابول نژادیان بیان کرد: عدم حضور در هرگونه مراسم مانند عزاداری و جشن ها, عدم تردد بی رویه در خیابان ها و بازار، عدم رعایت اصول بهداشتی و استفاده از ماسک در همه تجمع ها از راه های کنترل ویروس کرونا است، از مردم درخواست می کنم از مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته مربوط به شناسایی مبتلایان ویروس کرونا ترس نداشته باشند و درصورت مشاهده هرگونه علائم خفیف به این مراکز مراجعه کنند.

وی افزود: نکته مهم دیگر رعایت اصول قرنطینه خانگی برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا است، کسانی که امکانات اجرایی اصولی قرنطینه خانگی را ندارند و در منازل آنها سالمند، فرد بیمار و زن باردار وجود دارد بهتر است به نقاهتگاه ها مراجعه کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز اظهار داشت: از شهروندان تقاضا می شود مانند روزهای نخست شیوع ویروس کرونا در خوزستان به صورت خودجوش فاصله گذاری اجتماعی را رعایت و از دید و بازدیدهای خانوادگی پرهیز کنند.

وی افزود: مردم باید از ترددهای غیر ضروری در بازار به ویژه در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان خودداری کنند زیرا به دلیل شلوغی بازار امکان افزایش ابتلا به ویروس کرونا وجود دارد.

ابول نژادیان توضیح داد: در مرحله اول غربالگری در حوزه دانشگاه جندی شاپور ۹۳درصد، دانشکده پزشکی بهبهان ۹۵درصد، دانشکده پزشکی آبادان ۸۸، دزفول ۹۵ و شوشتر نیز ۹۵ درصد جمعیت را غربالگری کردیم در مجموع از جمعیت بالغ بر چهار میلیون و ۸۰۰ هزار نفر حدود چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر غربالگری شده اند.

وی افزود: ۸۳.۲۳ درصد از جمعیت غربالگری شده حوزه دانشگاه علوم پزشکی اهواز هیچ مشکلی نداشتند و ۱۴.۵۲ درصد افراد دارای بیماری زمینه ای و سالمند بوده اند که از آنها خواسته شد در خانه باقی بمانند و برای سه دهم درصد این افراد اقدامات سرپایی انجام و ۲ درصد نیز به بیمارستان های منتخب ارجاع داده شده اند.

سرپرست داشنگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: در مرحله دوم غربالگری شناسایی زودهنگام افراد مبتلا، ایزوله کردن به موقع و درمان موثر را در پیش گرفته ایم، هدف ازاین مرحله از غربالگری کاهش آمار مرگ و میر مبتلایان به ویروس کرونا است.

وی ادامه داد: درحال حاضر ۳۲ مرکز ۱۶ ساعته دانشگاهی، ۱۶ مرکز غیر دانشگاهی، ۲۸ واحد ۲۴ ساعته دانشگاهی فعال هستند همچنین ۳۰واحد صرفا برای شناسایی بیماران سرپایی و غربالگری اقوام مبتلایان به ویروس کرونا در سطح وجود دارد.

طبق اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، در ٢٤ ساعت گذشته یک‌هزار و ۲۲۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ١٩ در کشور شناسایی شد و تعداد مجموع بیماران کرونایی به ۹۸ هزار و ۶۴۷ نفر رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.