به گزارش ایرنا فرهاد ابول نژادیان شامگاه شنبه در گفت و گوی ویژه خبری شبکه استانی صدا و سیمای خوزستان بیان کرد: در نشست روز یکشنبه ( امروز ) ستاد مقابله با کرونای خوزستان  تصمیم لازم در رابطه با  استفاده از قوه قهریه به منظور رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت اصول بهداشتی گرفته می شود.

وی با اشاره به اینکه مردم دانا هستند و باید به کادر درمان کمک کنند گفت: مقابله با کرونا باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود و اگر مغازه ای دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نکند مردم نباید به آن مغازه مراجعه کنند.

 ابول نژادیان ادامه داد: متاسفانه در برخی شهرستان ها مجالس ترحیم و عروسی برپا است و جمعیت زیادی در این مراسم ها حضور می یابند که همین امر آمار مبتلایان به کرونا را افزایش می دهد ، مردم در این مورد باید رعایت کنند و بدون اجبار ، صول بهداشتی را رعایت کنند.

وی از مردم خواست در صورت حضور در اجتماع حتما  از ماسک استفاده کنند اما در مکانی که کسی حضور ندارد استفاده از ماسک ضروری نیست .

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: کمتر از ۲۵ درصد از مولفه های بهداشتی به حوزه بهداشت مربوط است و ۷۵ درصد مربوط به خارج از سیستم بهداشت مرتبط است ، تمامی دستگاه ها باید در این حوزه کمک کنند، اما در حوزه درمان تمامی مولفه ها در اختیار دانشگاه علوم پزشکی است.

وی ادامه داد: بعد از ۲۳ فروردین ماه که محدودیت ها کاهش یافت و فاصله گذاری هوشمند اعمال شد بسیاری از مشاغل فعال شدند و متاسفانه مردم کمتر اصول بهداشتی را رعایت می کنند لذا  اغلب این مشاغل باید تعطیل باشند.

ابول نژادیان ادامه داد: برخی مشاغل مثل آرایشگاه ها و باشگاه های ورزشی همچنان باید تعطیل باشند چون مردم اصول بهداشتی را رعایت نمی کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود: فرمانداری ها باید تیم های بازرسی فعال کنند تا بر کنترل حضور مردم در بازار و رعایت دستورالعمل های بهداشتی در اصناف نظارت داشته باشند.

ابول نژادیان با اشاره به اینکه از اول اردیبهشت ماه پیک بیماری کرونا را در استان شاهد هستیم افزود: اهواز ۵۰ درصد جمعیت مبتلایان به کرونا را شامل می شود این در حالی است که جمعیت اهواز یک سوم جمعیت استان است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۴۰درصد تخت های بیمارستانی و ۶۰ درصد تخت های ویژه بیمارستانی به بستری بیماران کرونا اختصاص یافته و باید آمار کمتر از این تعداد باشد.

راه اندازی ۲ آزمایشگاه جدید تشخیص کرونا دراهواز

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد:۲ آزمایشگاه تشخیص بیماری کرونا تا پایان هفته جاری در اهواز راه اندازی می شوند.

وی افزود: در حال حاضر ۲ آزمایشگاه در اهواز و در شهرهای آبادان و دزفول نیز هر کدام یک آزمایشگاه فعال هستند.

ابول نژادیان بیان کرد: نسبت مرگ به ابتلا در استان هفت درصد است که با شاخص کشوری همخوانی دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز اظهار داشت: در شورای مدیریت کرونای استان هنوز اجازه فعالیت به اتوبوسرانی داده نشده اما در  بخش تاکسی ها رانندگان باید اصول بهداشتی را رعایت کنند تا از سلامت خود و مردم حفاظت کنند و مردم هرگاه در تاکسی می نشینند حتما باید شیشه های خودرو را پایین بیاورند تا هوا جریان داشته باشد.

ممانعت از ورود ارباب رجوع بدون ماسک به ادارات

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: از ادارات و دستگاه های اجرایی خواسته شده از مراجعه افراد بدون ماسک جلوگیری کنند .

وی گفت: ۱۶ کارگاه  تولید ماسک در استان فعالیت دارند تا هیچگونه  کمبودی در تامین این کالا وجود نداشته باشد .

ابول نژادیان ادامه داد: برخی استان ها که در مناطق گرم کشور هستند دچار پیک آمار بیماری کرونا هستند و انتظار می رود استان هایی که آمار کمتری دارند در تامین ماسک به این استان ها کمک کنند.

کاهش ۲۰درصدی واکسیناسیون در مراکز بهداشتی خوزستان

وی گفت: مراکز واکسیناسیون جدا از مراکز غربالگری هستند وبه همین دلیل از مردم خواستاریم که مواظب  بروز سایر بیماری های عفونی باشند و واکسیناسیون کودکان را سر موقع انجام دهند.نگران هستیم برخی به دلیل ترس از مراجعه به مراکز بهداشتی کودکان خود را واکسینه نکنند در حال حاضر واکسیناسیون در مراکز بهداشتی استان ۲۰ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه با افزایش دما در پیک شیوع التور قرار خواهیم گرفت افزود: از شرکت آبفای استان تقاضا داریم نسبت به کلر زنی آب و توجه هر چه بیشتر بر بهداشت و کیفیت آب نهایت دقت را داشته باشد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز اظهار داشت: مردم دلسوز کادر درمان باشند و در این شرایط سخت به کادر بهداشت و درمان با رعایت اصول بهداشتی و کاهش انتشار این ویروس کمک کنند.

ابول نژادیان بیان کرد: احتمال انتقال ویروس کرونا از فرد بیمار و ناقل در مکان های بسته که کولر روشن است وجود دارد.

با کاهش محدودیت ها و آغاز فعالیت اصناف مختلف از ۲۳ فروردین ماه امسال و به دلیل رعایت نکردن فاصله گذاری و اصول بهداشتی از سوی مردم روند ابتلا به ویروس کرونا در خوزستان صعودی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.