نجمه آقامیری سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون بیش از ۱۰۰ مورد نمونه‌گیری افراد مشکوک توسط کارشناسان واحد پیشگیری از بیماری‌های مرکز بهداشت این شهرستان انجام شد که نتیجه آزمایش برخی مثبت بود.

وی هدف از انجام آزمایش کووید ۱۹ در مراکز ۱۶ ساعته را جلوگیری از تردد افراد ناقل بیماری در فضای شهری و جلوگیری از مراجعه آنها به بیمارستان اعلام کرد و افزود: نمونه گیری از مراکز ۱۶ ساعت باعث شناسایی سریع افراد ناقل در سطح شهر می‌شود.

آقامیری به آغاز مرحله دوم غربالگری ویروس کرونا در آبادان اشاره کرد و افزود:افراد دارای علائم مشکوک می توانند با مراجعه به سامانه خودارزیابی الکترونیکی کرونا وضعیت سلامت خود و خانواده را بررسی و علاوه بر آن می‌توانند به نزدیکترین مرکز جامع سلامت مراجعه و توسط پزشک مستقر معاینه شوند و در صورت نیاز مداخله‌های پزشکی انجام می‌شود.

وی افزود: براساس دستورالعمل اعلام شده از سوی وزارت بهداشت از طریق سامانه ۴۰۳۰ با شهروندان در شهر و روستا از طریق مراکز و خانه‌های بهداشت تماس گرفته شده و علائم بالینی آنها مورد بررسی قرار می گیرد.

آزمایشگاه مولکولی تست کووید ۱۹ با اعتبار ۱۴ میلیارد ریال هفته گذشته با حضور استاندار خوزستان در آبادان به بهره‌برداری رسید. با بهره برداری از این آزمایشگاه امکان تست سریع ویروس کرونا در منطقه جنوب غرب خوزستان فراهم شده است.

طبق اعلام سخنگوی سخنگوی وزارت بهداشت، مجموع بیماران کرونایی در کشور تا عصر دوشنبه هشتم اردیبهشت ماه به ۹۱ هزار و ۴۷۲ نفر رسید که ۷۰ هزار و ۹۳۳ نفر از آنها بهبود یافتند و پنج هزار و ۸۰۶ نفر جان خود را از دست دادند.

موارد مثبت از بیماری کووید ۱۹ یا ویروس کرونا از اواخر بهمن پارسال در کشور مشاهده شد.شیوع این ویروس بر بیشتر فعالیت‌های اقتصادی ، آموزشی ، اداری اجتماعی و فرهنگی خوزستان تاثیر بسیار بالایی گذاشته است.ویروس کرونا یا کووید ۱۹ اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر۹۸) در شهر ووهان چین گزارش شد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.