پس از فراگیری ویروس کرونا در کشور هماهنگی و همکاری ورزشکاران و مربیان و فعالان حوزه ورزش برای تعطیلی اماکن ورزشی گام مهمی بود که به عنوان ایفای سهم خود در مقابله با بحران کرونا برداشتند.

قهرمان آبادانی پرورش اندام جهان در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس اطلاعات هنوز شیوع بیماری کرونا در کشور کاهش نیافته و در این بین اصلی‌ترین موضوع قطع زنجیره انتقال ویروس می‌باشد و این مهم با قرنطینه خانگی امکان پذیر است.

علی رستمی اظهار داشت: توصیه‌های بهداشتی زیادی صورت گرفته و همه کم یا بیش با آن آشنایی دارند اما موضوعی که بسیار اهمیت دارد و همه باید رعایت کنیم بیرون نرفتن از خانه است.

وی افزود: از بهمن ماه سال گذشته تمرین سنگین خود برای حضور در مسابقات جهانی که قرار بود اواخر فروردین ماه سال جاری برگزار شود آغاز  ولی به دلیل شیوع بیماری کرونا مسابقات لغو شد.

ورزشکار آبادانی تصریح کرد: با توجه به تعطیل بودن باشگاه‌ها در سطح کشور تمرین‌ خود را با ماندن در خانه ادامه دادم تا به لحاظ جسمانی افت بدنی نداشته باشم.

قهرمان پرورش اندام جهان گفت:اینگونه نیست که فرد در منزل نتواند ورزش کند با برنامه‌ریزی صحیح می‌توان ضمن حفظ آمادگی بدنی خود را برای مسابقات آماده کرد.

وی افزود:مردم که در خانه هستند نیز می‌توانند برخی از حرکات‌های ورزشی را انجام و با حفظ آمادگی جسمانی با ورزش خود را در برابر بیماری بیمه کنند. 

یکی دیگر از قهرمانان آبادانی بین‌المللی در مسابقات جودو کم‌بینایان و نابینایان جهان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: برای اینکه بتوانیم از انتشار این ویروس به خوبی جلوگیری کنیم باید قرنطینه خانگی را که بهترین و موثرترین راه پیشگیری از کرونا است رعایت کنیم.

علی شنانی اظهار داشت: حدود سه ماه است که تمرین‌های سبک و سنگین خود را برای حفظ آمادگی جسمانی در منزل انجام می‌دهم.

وی افزود: از مردم می‌خواهم که ورزش در خانه را بیشتر مورد توجه قرار دهند چرا که حرکات کششی و نرمش سبک می تواند نشاط فردی را برای دیگر اعضای خانواده به همراه آورد.

به گزارش ایرنا موارد مثبت از بیماری کووید ۱۹ یا ویروس کرونا از اواخر بهمن پارسال در کشور مشاهده شد.شیوع این ویروس بر بیشتر فعالیت‌های اقتصادی ، آموزشی ، اداری اجتماعی و فرهنگی خوزستان تاثیر بسیار بالایی گذاشته است.ویروس کرونا یا کووید ۱۹ اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر۹۸) در شهر ووهان چین گزارش شد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.