امید بن عباس روز شنبه به رسانه‌های دزفول اعلام کرد: دیروز و امروز بیش از ۲۰ نفر به تعداد مبتلایان کرونا در بیمارستان بزرگ دزفول اضافه شده که نشانه رفتارهای پرخطر شهروندان است.
وی افزود: بازگشایی اصناف به معنای عادی شدن شرایط نیست و مردم باید همچنان فاصله گذاری اجتماعی را رعایت و از رفتارهای پرخطر خودداری کنند.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول گفت: افزایش آمار مبتلایان به دلیل افزایش کیت ها،  بالا بردن ظرفیت آزمایشگاه و افزایش رفتارهای پرخطر است.
وی افزود: روزانه با همکاری نیروی انتظامی از برگزاری آیین‌های عروسی و ختم جلوگیری می‌شود ولی برخی افراد به صورت مخفیانه اقدام به برگزاری مراسم در آپارتمان و فضاهای بسته کردند این در حالی است که تعطیلی تالارها برای جلوگیری از تجمع‌ها صورت گرفته نه اینکه مراسم در فضایی بسته و کوچک‌تر برگزار شود.

بن عباس به شهروندان توصیه کرد از برگزاری آیین‌های عروسی و ترحیم خودداری و از فضای معنوی ماه رمضان در منزل استفاده کنند.
وی بر ضرورت افزایش شدت برخورد با خاطیان ضوابط و دستورالعمل‌های بهداشتی تاکید کرد و افزود: ۲۰ درصد مبتلایان به بیماری کرونا در ۲ روز گذشته در دزفول را کسبه و بازاریان و ۱۴ درصد آنها را بازنشستگان که افراد پرخطر هستند، تشکیل می‌دهند.  
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول گفت: ضدعفونی مکان‌های آلوده و قرنطینه افراد مبتلا از امروز بیشتر می‌شود ولی تا زمانی که مردم همکاری نداشته باشند تلاش کادر پزشکی و فعالیت مستمر آنها بی‌نتیجه خواهد ماند.
وی از همکاری مردم در هفته اول امسال تقدیر کرد و  افزود: ۶۰ درصد از اصناف شهرستان دزفول پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند که قابل تقدیر است، از امروز نیز با افرادی که در انجام پروتکل های بهداشتی کوتاهی می‌کنند برخورد جدی‌تری می‌شود.

طبق اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، در ٢٤ ساعت گذشته یکهزارو ۱۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ١٩ در کشور شناسایی شد و تعداد مجموع بیماران کرونایی به ٨٩٣٢٨ نفر رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.