بخشی از زمین‌های اروندکنار آبادان که در دوران جنگ تحمیلی به نیزار تبدیل شدند با همت کشاورزان مرزنشین به گندم‌زار تبدیل شده و برای دومین سال پیاپی برداشت گندم از آنها آغاز شد.

بخشدار اروندکنار آبادان شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه گندم در سطح شهرستان آبادان فقط در بخش اروندکنار کشت می شود گفت: برداشت محصول گندم از گندمزارهای منطقه برای برای دومین سال آغاز شد.

صادق جلالی افزود: سال گذشته ۷۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی اروندکنار زیر کشت گندم رفت که در سال زراعی جاری ۱۷۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی طرح مقام معظم رهبری در اروندکنار به کشت گندم اختصاص یافت که برداشت محصول از این زمین ها آغاز شده است.

وی اظهار داشت:برداشت گندم به وسیله ۲  دستگاه کمباین مهاجر در حال انجام است و با توجه به بارندگی خوب سال زراعی جاری در منطقه پیش‌بینی می‌شود محصول با کیفیت از گندمرزاهای اروندکنار برداشت شود.  

اروندکنار بخشی از شهرستان آبادان است که دارای ذخایر نفتی است . این شهر بندری علاوه بر وجود اسکله و امکانات بارگیری لنج‌های کوچک ،قبل از جنگ تحمیلی یکی از مراکز مهم تولید انواع محصولات کشاروزی بود و با وجود بیش از ۲ میلیون اصله نخل خرما یکی از مراکز مهم تولید انواع صیفی جات در منطقه بود.

بخشی از نخلستان‌های اروندکنار در  جنگ تحمیلی و بخشی دیگر به دلیل شوری آب اروندرود از بین رفت و به شوره زار تبدیل شد که از سال گذشته بخشی از این زمین‌ها در قالب طرح ۵۵۰ هکتاری مقام معظم رهبری زهکشی و نیزدایی شد و زیر کشت گندم رفت.

از طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری  ۲۲ هزار و ۵۰۰ هکتارآن در شهرستان آبادان قرار دارد.

در سفر رهبرمعظم انقلاب در سال ۱۳۷۵ به خوزستان طرح ۸۰۰ هزار هکتاری معظم له که بعدها به ۵۵۰ هزار هکتار کاهش یافت به تصویب رسید.۵۰۰هزار هکتار این طرح در خوزستان و ۵۰ هزار هکتار آن در استان ایلام است.
با اجرای کامل طرح ۵۵۰هزار هکتاری رهبر معظم انقلاب ، تولیدات سالانه زراعی و باغی استان خوزستان از ۱۵.۸ میلیون تن فعلی به ۲۵میلیون تن خواهد رسید ضمن آنکه ۳۰۰ هزار فرصت شغلی جدید در بخش کشاورزی این استان ایجاد

می شود.
تاکنون ۲۹۵ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی خوزستان در قالب طرح رهبر معظم انقلاب به زیر کشت رفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.