شاپور مسعودی فر در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: از مجموع ۲۵ هزار کارگاه و مراکز تهیه و توزیع موادغذایی و صنوفی که در شهرستان‌های تحت پوشش این دانشگاه شامل دزفول، شوش و گتوند وجود دارد، بازرسی‌های اولیه به عمل آمد و مشخص شد که فقط ۶۹ درصد این صنوف کد رهگیری سلامت را دریافت کرده اند.

وی با اشاره به گذشت دو هفته از بازگشایی و آغاز فعالیت برخی صنوف، افزود: نتیجه نگران کننده حاصل از بازرسی‌ها نشان می‌دهد که صرفاً ۵۴ درصد از این اصناف الزامات و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند به عبارتی کد رهگیری را دریافت کرده اند اما نحوه فعالیت این اصناف برای مراجعان خطرساز بوده و می‌تواند باعث انتقال بیماری از فردی به فرد دیگر در این اماکن شود.

معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه امروز آخرین مهلت دریافت کد رهگیری از سوی اصناف مجاز به فعالیت است، عنوان کرد: با وجود ممنوع بودن فعالیت رستوران‌ها، اغذیه فروشی‌ها و آرایشگاه‌های زنانه و مردانه، برخی از این اصناف در خوزستان فعالیت خود را آغاز کرده اند در حالی که هیچگونه مجوزی برای از سرگیری فعالیت ندارند.

مسعودی فر، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی اصناف را نیازمند یک مطالبه مردمی دانست و گفت: فروشنده‌ها و متصدیان مغازه‌ها از دستکش و ماسک استفاده کنند تا در وهله اول خودشان باعث انتقال بیماری به مراجعان نشوند.

وی با ابراز نگرانی از عادی انگاشتن شرایط از سوی مردم، هشدار داد: بازگشایی برخی صنوف و از سرگیری فعالیت بازار موجب شده تا مردم شرایط را عادی تصور کنند در صورتیکه فقط فعالیت‌های اقتصادی عادی شده اما فعالیت ویروس و بیماری همچنان غیرعادی و رو به گسترش است.

معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به رشد دوباره آمار مبتلایان به کرونا در حوزه این دانشگاه، تصریح کرد: در طول هفته قبل آمار ابتلاء به کرونا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی به مدت چند روز صفر و یا کند شده بود اما طی این چند روز با آمار ۳، ۵ و ۷ مورد مثبت در روز مواجهه شده ایم که گواه غیرعادی بودن شرایط است.

مسعودی فر در ادامه بیان کرد: طرحی را آغاز کرده ایم که بر اساس آن با افراد پرخطر دارای بیماری‌های زمینه‌ای از قبیل دیابت، فشارخون و بیماری‌های قلبی_ عروقی تماس گرفته و آنها را به مراکز ۱۶ ساعته دعوت کرده و اقدام به بررسی و نمونه گیری از این افراد می‌کنیم.

وی با بیان اینکه افراد دارای علائم منطبق با کرونا در سریع‌ترین زمان ممکن به مراکز ۱۶ ساعته در شهر محل سکونت مراجعه کنند، گفت: کارکنان مراکز ۱۶ ساعته در دزفول، شوش و گتوند از صبح تا پاسی از شب پذیرای افراد مشکوک به منظور بررسی و نمونه گیری از آنها هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.