به گزارش ایرنا رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان پنجشنبه در آیین افتتاح این آزمایشگاه گفت:آزمایشگاه مولکولی که با مشارکت دانشکده علوم پزشکی آبادان و سازمان منطقه آزاد به بهره‌برداری رسیده امکان تست سریع ویروس کرونا در جنوب غرب خوزستان را فراهم می‌کند.

شکرالله سلمان زاده افزود: از این پس بیمارانی که مشکوک به علائم بیماری کووید ۱۹هستند به مراکز درمانی ارجاع نمی‌شود بلکه نمونه آزمایش بیماران به این آزمایشگاه ارسال و در کمترین زمان و به صورت روزانه جواب آزمایش آنها در اسرع وقت اعلام می‌شود.

وی تشخیص سریع بیماری بیماران شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان را از امتیازات این آزمایشگاه در منطقه دانست و اظهار داشت: بعد از این در تشخیص بیماری کرونا و هر بیماری ویروسی دیگر، نیازی به ارجاع آزمایش های بیماران به مرکز استان نیست.  

آزمایشگاه مولکولی (کرونا) دانشکده علوم پزشکی آبادان برای ارائه خدمات به بیماران منطقه آزاد اروند و شهرستان های آبادان، خرمشهر و شادگان احداث شده است.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند هستند.

ویروس کرونا موسوم به " کووید ۱۹" اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر ۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.