مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقلام با همکاری مدارس غیردولتی استان تهیه شده و شامل شیلد محافظ و لباس مخصوص موسوم به «گان» است.

ابراهیم محمدی با بیان اینکه این اقدام در سایر مراکز استان نیز در دست انجام است، اظهار داشت: این سازمان با انتشار پیام‌های بهداشتی به اطلاع‌رسانی و آگاهی‌سازی در زمینه پیشگیری از بیماری کرونا پرداخته است و این روند ادامه دارد.

«مهران میرزایی» مدیر سازمان‌های مردم نهاد و خیران سلامت و مسوول دبیرخانه سیاست‌گذاری سلامت آذربایجان‌غربی نیز با قدردانی از پیشقدم شدن آموزش‌وپرورش در زمینه مشارکت در آموزش و کمک‌رسانی، بیان کرد: بعد اجتماعی مقابله با این ویروس بسیار مهم است و خیران و مردم در کمک به قطع زنجیره انتقال نقش بسیار مهمی دارند.

وی ادامه داد: سازمان‌های دولتی و مردم نهاد، خیران و مردم در این زمینه نقش مهمی را ایفا می‌کنند و از این حرکت آموزش‌وپرورش بسیار خرسندیم که در کنار کارهای آموزشی و پرورشی در حوزه سلامت نیز با رویکرد اجتماعی فعالیت دارد.

ویروس کرونا موسوم به « کوید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

«تدروس آدهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی خبری تاکید کرد که اگرچه واژه «همه‌گیر» به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.