به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شریعتی بعدازظهر سه‌شنبه در حاشیه نشست ستاد مدیریت مبارزه با بیماری کرونا استان خوزستان، اظهار کرد: به دلیل اینکه در استان مراکز آزمایشگاهی بیشتری راه‌اندازی شده است و مراکز جامعه سلامت نیز دستورالعمل صادر شد که نمونه‌گیری کنند، تعداد بیمارانمان افزایش یافت و به نوعی می‌توان گفت «بیماریابی» در استان خوزستان قوی‌تر شد و این موجب می‌شود که یک بیمار در مراحل اولیه تشخیص داده شود و امکان آلوده کردن دیگران را کاهش می‌دهد.

وی افزود: اگر ما رعایت فاصله‌گذاری هوشمند نکنیم و به دستورالعمل بهداشتی توجه نشود بی‌شک باعث درگیری افراد بیشتری به این بیماری شویم و این امر نگران‌کننده است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: این موضوع هشداری به مسئولان و مردم که رفتار خود را اصلاح کنند، مانند زمانی که فاصله‌گذاری اجباری را داشتیم اکنون نیز فاصله‌گذاری هوشمند را رعایت کنند.

شریعتی با بیان اینکه اصناف موظف هستند هم خود رعایت کنند و هم به مشتری تأکید کنند که رعایت کند، افزود: اگر به این نحو عمل نشود با شرایط بدی مواجه خواهیم شد.

وی عنوان کرد: ما تاکنون توانستیم به نحوی مدیریت کنیم که تخت بیمارستانی، تخت ویژه و دستگاه‌های مخالف مازاد داشته باشیم، اما اکنون تعداد بیماران بستری بیش از ۲۰۰ نفر است، اگرچه بدحال نیستند اما برای ما زنگ خطری است که رفتارمان را اصلاح کنیم.

استاندار خوزستان گفت: ما باید تعادلی بین سلامت و معیشت مردم برقرار کنیم و کار اصلی را مردم باید انجام دهند و رعایت کنند، ما شرایط را فراهم می‌کنیم، به خصوص در شهر اهواز که این بی رعایتی بیشتر است و موجب شده که بیماران ما بیشتر شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.