به گزارش خبرنگار مهر، محمد حیدری عصر امروز یکشنبه در آئین آغاز تشدید نظارت بر بازارهای جنوب غرب خوزستان در سالن جلسات دانشکده علوم پزشکی آبادان، اظهار کرد: وقتی مسئله فاصله‌گذاری اجتماعی مطرح می‌شود یعنی نیاز به حضور همه‌جانبه و جلب مشارکت مردم وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه کرونا نوعی جنگ است که هیچ‌گونه آمادگی برای مقابله با آن در خرمشهر وجود نداشته است، افزود: تدابیری برای مقابله با کرونا پیش‌بینی نشده بود و نقش مردم در دایره این جنگ تعریف نشده بود که امروز مردم بی‌اعتماد هستند و در چهارچوب سیاست‌های دولت عمل نمی‌کنند.

فرماندار خرمشهر «انعطاف‌پذیری» و «سرعت عمل» را راهبرد برون‌رفت از معضل کرونا در منطقه دانست و گفت: سیستم مدیریتی ساختارها منعطف ندارد و سلسله مراتبی است که دیر به سیاست‌ها پاسخ می‌دهد و در جامعه نیز سرعت واکنش مردم پایین است که این دو اصل جز اصول راهبردی است.

حیدری در ادامه با بیان اینکه آغاز فعالیت‌های اصناف مختلف آغاز دشواری‌های استراتژی‌های مبارزه با کرونا است، افزود: اکنون باید تمام توان برای این باشد که مردم به این باور برسند که هر فرد به خودی خود یک تهدید است و این امر نیاز به کار فرهنگی دارد.

وی افزود: از گذشته دور باید کارهای فرهنگی انجام و مشارکت‌های اجتماعی جلب می‌شد تا نقطه اتصال مردم و دولت شکل می‌گرفت و بتوان از این پیوست بهره‌برداری سیاسی و اجتماعی کرد.

فرماندار خرمشهر به اقدامات انجام شده برای مبارزه با کرونا در خرمشهر اشاره کرد و افزود: در خرمشهر روند ابتلاء به بیماری کرونا تثبیت شده و شاهد طغیان بیماری نبودیم و مدیریت شرایط امروز بسیار مهم است و باید کاری کرد که در ماه‌های آینده نیز دچار طغیان نشویم.

وی همچنین به بحث تأثیرات کرونا بر کشورهای مختلف نیز پرداخت و بیان کرد: جنگ در ذات خود یک رویکرد تدافعی و یک رویکرد تهاجمی دارد و امروز بخش امنیت بین‌المللی در حوزه سلامت به خطر افتاده است و در این جنگ مشاهده می‌شود که قدرت‌های بزرگ دنیا با تجهیزات بسیار نظامی و اقتدار سیاسی در این بخش عاجز شده‌اند و دولت‌های ضعیف‌تر در مبارزه با کرونا بهتر عمل کرده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.