عبدالمحمد بشیری سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این  حوضچه پرورش ماهی غیرمجاز در روستای زلزلیه شادگان واقع بود که با رضایت و همکاری کشاورزان این روستا تخریب شد.

وی افزود:در سال زراعی جاری به دلیل کاهش بارندگی در حوزه سد مارون برای تامین آب مورد نیاز بخش کشاروزی شادگان با مشکل مواجه هستیم و وجود حوضچه‌های پرورش ماهی، کشاورزان را برای کشت محصول تابستانه با مشکل بی‌آبی مواجه می‌کند.

رییس اداره امور منابع آب شهرستان شادگان گفت: با تخریب این حوضچه‌ها از برداشت پنج میلیون مترمکعب آب در سال جلوگیری و آب مورد نیاز بخش کشاورزان بخصوص نخلستان های روستاهای انتهای رودخانه تامین خواهد شد.

بشیری تصریح کرد: روند احداث حوضچه‌های غیرمجاز در شادگان متوقف شده و با کارهای انجام شده، بسیاری از متخلفان به این باور رسیده‌اند که باید هرچه سریعتر نسبت به خشک کردن حوضچه‌های غیرمجاز خود اقدام کنند.

وی اظهار داشت: همچنین با تخریب حوضچه‌های پرورش ماهی از آلودگی روخانه جراحی جلوگیری می شود.

بشیری گفت: اولویت اداره امور منابع آب شهرستان شادگان جلوگیری از تخلف منابع آبی است که در این راستا و پیش از این ۳۳۷ حوضچه غیر مجاز پرورش ماهی تخریب شده است.

شادگان یکی از مراکز عمده تولید انواع خرما با بیش از ۵۷هزار هکتار اراضی قابل کشت است استعمران، گنطار ، بریم، برحی، اشگر از انواع خرمای تولید در شادگان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.