غلامرضا پورجلالی چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: انشعاب‌های غیرمجاز آب علاوه بر تحمیل هزینه‌های جبران ناپذیر مالی به تاسیسات آبرسانی ،خطر شیوع بیماری را در خرمشهر افزایش می‌دهند.

وی میزان هدررفت آب در شبکه آب خرمشهر را هفت هزار و ۲۰۰ متر مکعب در روز اعلام کرد و گفت:میزان تولید آب در خرمشهر پس از فراگیری ویروس کرونا ۱۰ درصد افزایش یافته و  مصرف روزانه آب شهری خرمشهر به ۱۱۶ هزار متر مکعب رسیده است.

وی مصرف آب خانگی در خرمشهر قبل از شیوع ویروس کرونا را ۸۹ هزار متر مکعب در روز اعلام کرد و افزود: شهروندان خرمشهری نگرانی بابت کمبود آب آشامیدنی نداشته باشند.

رییس اداره امور آبفای خرمشهر اظهار داشت:قبض آب مشترکان از طریق سایت تعریف شده این اداره و یا از طریق تماس و ارسال پیامک شماره اشتراک و رقم کنتورآب قابل دریافت و پرداخت است.

۶۰ درصد شبکه توزیع آب خرمشهر فرسوده است

رییس اداره امور آبفای خرمشهر گفت: ۶۰ درصد شبکه توزیع آب آشامیدنی خرمشهر فرسوده است و برای بازسازی آن به ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است ضمن اینکه ۵۰ درصد شبکه فاضلاب خرمشهر نیز نیاز به اصلاح و احداث شبکه دارد که برای این منظور نیز چهار هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی افزود:بازسازی هفت ایستگاه پمپاژ، بخشی از پروژه فاضلاب مناطق بحرانی خرمشهر همچون عشایر، کوی معین، بازارصفا، دربند، صددستگاه، عباره، کوی بوستان و مولوی با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی با یکهزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات اوراق خزانه اسلامی در حال انجام است.

خرمشهر ۳۷ هزار مشترک آب و فاضلاب دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.