عملیات برداشت محصول نیشکر در کشت و صنعت امیرکبیر از اوایل فصل پاییز شروع و تا ۱۰۰روز کاری ادامه داشت و در نهایت کار برداشت یازدهم  فروردین ماه امسال به پایان رسید.
محمد فتحی مکوند روزچهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: شکر تولیدی در این شرکت از برداشت ۵۵۸هزار تن نیشکر از سطح هشت هزار و ۸۷۰هکتار اراضی زیر کشت به دست آمد.

به گفته وی امسال تولید شکرخام در این واحد نیشکری به علت پیامدهای ناشی از سیلاب بهار سال گذشته و خشکسالی تابستان سال ۱۳۹۷با کاهش رو به رو بوده ولی در دوره بهره برداری آینده ، تولید شکردر این واحد صنعتی به نحو قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهد یافت.

وی گفت:امسال حدود ۲۹ درصد از مزارع نیشکر به صورت سبز برداشت شد که از لحاظ زیست محیطی اهمیت ویژه‌ای دارد.

هدف گذاری تصفیه ۱۷۵هزار تن شکر خام

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر از هدف گذاری تصفیه ۱۷۵هزار تن شکر خام در این شرکت خبر داد.
فتحی مکوند افزود:عملیات تصفیه محصول شکر خام متعلق به این شرکت ، واحدهای نیشکری همجوار و بخشی نیز از شکر خام وارداتی است که تا اوایل پاییز که شروع بهره برداری جدید خواهد بود ادامه می‌یابد.
کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر یکی از طرح‌های هفت گانه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی است که در کیلومتر ۴۵ جاده اهواز - خرمشهر و در بخش اسماعیلیه از توابع شهرستان اهواز واقع شده است.
عملیات اجرایی طرح‌های هفت گانه نیشکر خوزستان شامل کشت و صنعت امیرکبیر ، دعبل خزاعی ، حکیم فارابی ، امام خمینی (ره) ، سلمان فارسی ، دهخدا ، میرزاکوچک خان با ظرفیت اسمی تولید سالانه ۷۰۰هزار شکر از اوایل دهه ۷۰ شروع شد و از سال ۱۳۸۰ یکی پس از دیگری وارد چرخه تولید شدند.
به گزارش ایرنا سیلاب بهار سال ۱۳۹۸ حدود نیمی از مجموع ۸۴هزار هکتار زمین های نیشکر طرح های هفت گانه نیشکری خوزستان را به زیرآب برد و حدود ۵۰هزار میلیارد ریال به این واحدها خسارت زد.
طبق برنامه قرار است تولید شکر در طرح‌های هفت‌گانه پس از بازسازی خسارات سیلاب و بهسازی مزارع نیشکر، تا سه سال آینده به تولید پایدار ۶۵۰هزار تن شکر در سال برسد.
استان خوزستان در مجموع به تنهایی حدود ۴۰درصد نیاز کشور به شکر را تولید می کند.نیاز سالانه کشور به شکر حدود ۲.۲ میلیون تن است که از این میزان ۱.۴میلیون تن در واحدهای نیشکری و چغندی کشور تولید می‌شود.
خوزستان مهد کشت و تولید نیشکر در خاورمیانه محسوب می شود.کشت و صنعت های نیشکر هفت تپه و کارون در شمال خوزستان از واحدهای قدیمی تولید شکر در کشور هستند که سابقه پنج دهه فعالیت تولیدی دارند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.