سید مجید حسینی نژاد روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در این خصوص اظهارداشت: تاکنون نمونه گیری‌های متعددی از افراد مشکوک صورت گرفته و مشخص شد که ۲ روستای این شهرستان کانون سرایت ویروس کرونا در رامشیر است.

وی با بیان اینکه در این شرایط از مردم درخواست می شود تا به منظور همکاری با حوزه بهداشت و درمان استان اقدامات خودمراقبتی را بیش از پیش مورد توجه قرار بدهند، گفت: همزمان حجم عملیات ضدعفونی و گندزدایی در شهر و روستاها بسیار بالاست و به دفعات انجام شده است.

رئیس شورای تامین شهرستان رامشیر تصریح کرد: برگزاری تجمعات، جشن عروسی و تشریفات مراسم سوگواری در شهرستان ممنوع و جفا به سلامت عمومی است و در صورت مشاهده چنین تخلفاتی با عوامل برگزار کننده آنها به صورت قضایی و جدی برخورد خواهد شد.

حسینی نژاد تصریح کرد: بیمارانی که به دلیل وضعیت پایدار سلامت عمومی قرنطینه خانگی می‌شوند حق خروج از خانه ندارند و در صورت اقدام به خروج براساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی به دلیل به مخاطره انداختن سلامت عمومی روانه نقاهتگاه خواهند شد و نیروی انتظامی موظف به برخورد با چنین افرادی است .

به گفته وی افراد متخلف توسط نیروی انتظامی به دستگاه قضایی نیز معرفی خواهند شد.

رئیس ستاد مدیریت بیماری کرونا در رامشیر میانگین سنی مبتلایان را حدود ۴۰ سال عنوان کرد و افزود: به دلیل سیستم ایمنی مناسب ،علائم بالینی چندانی ندارند اما ناقل بیماری هستند که هرگونه مراوده با افراد دارای بیماری های زمینه‌ای از جمله دیالیز، دیابت، بیماران تنفسی و قلب و عروق می‌توانند خطر آفرین باشند.

وی با اشاره به فوت یک بانوی سالمند مبتلا به این بیماری در رامشیر، گفت: با این وجود روند بهبودی سایر مبتلایان شتاب گرفته است.

طی چند روز گذشته روند ابتلای افراد در شهرستان رامشیر به بیماری کرونا افزایش چشمگیری یافته است. 

موارد مثبت از بیماری کوید ۱۹ یا ویروس کرونا از اواخر بهمن پارسال در کشور مشاهده شد.هم اکنون تقریبا همه مجموعه‌های اجرایی ، اداری و فرهنگی ، عملیاتی و خدمات عمومی و درمانی خوزستان درگیر پیشگیری و درمان بیماری کرونا هستند و شیوع این ویروس بر بیشتر فعالیت‌های اقتصادی ، آموزشی ، اداری اجتماعی و فرهنگی خوزستان تاثیر گذاشته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.