به گزارش ایرنا ابراهیم گلمکانی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به دستاوردهای سفر هیات تجاری به کشور آلمان و فرانسه در حوزه بهداشت و درمان اظهار کرد: یک هیات پزشکی خیریه که در حوزه درمان بیماری های جراحی پلاستیکی پیچیده و سرطانی فعالیت دارند که یک ایرانی نیز عضو این هیات است را دعوت کرده ایم تا در این استان حضور یابند.
وی افزود: تمامی بیمارانی که در این استان و حتی سایر استان ها دارای بیماری پیچیده هستند شناسایی خواهند شد و از این هیات نماینده ای به این استان سفر و بازدیدی از بیماران خواهد داشت تا برنامه برای تیم جراحی تعریف می کند.
وی به سفر پروفسور سمیعی برترین جراح مغز و اعصاب در سال آینده در این استان نیز اشاره کرد و گفت: با ایشان صحبت کرده ایم تا در این استان حضور یابند که پروفسور سمیعی نیز پذیرفته اند، حضور ایشان در این استان برکات زیادی خواهد داشت.
گلمکانی افزود: همچنین در این سفر با شرکت های سرمایه گذاری در حوزه های مختلف و دارویی نیز صحبت هایی برای اجرای طرح در این استان داشته ایم.
وی یکی از مشکلات اساسی این استان در حوزه زباله را فعال نبودن کارخانه کمپوست دانست و افزود: با وجود اینکه این کارخانه در بجنورد مرکز استان راه اندازی شده اما چندین سال است که غیرفعال است.
وی از بازدید کارخانه کمپوست مدیریت پسماند در این سفر اروپایی نیز خبر داد و افزود: گفت وگوهایی نیز برای همکاری و قرار داد در این خصوص داشته ایم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در خصوص بیمارستان 320 تختوابی بجنورد مرکز این استان گفت: ساخت این بیمارستان از سال 88 شروع شروع شده بود که تا سال 92، 19 درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما از ابتدای سال 93 تاکنون 98 درصد پیشرفت داشته است.
وی افزود: همزمان با ساخت این مرکز تجیهز نیز شده است تا بتوانیم خدمات بهداشتی و درمانی در محیط استاندارد به بیماران ارایه دهیم.
وی در خصوص بیمارستان 220 تختخواب شیروان نیز گفت: این مرکز توسط مسکن و شهرسازی در حال ساخت است و توسط این دانشگاه تجهیز می شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: این دو بیمارستان در اوایل سال جاری توسط رییس جمهور به بهره برداری خواهد رسید.
گلمکانی با بیان اینکه برای این دو مرکز تعریف جایگزین شده بود افزود: اما با تلاش توانسته ایم بخشی از تجهیزات مورد نیاز را نو خریداری کنیم و همچنین مجوزهایی نیز برای نیروی انسانی داشته ایم.
وی اظهار کرد: برای این دو بیمارستان 290 نفر نیروی فنی و 129 نفر نیروی پشتیبان مجوز داشته ایم که هم اکنون مراحل جذب است.
گلمکانی همچنین از راه اندازی دپارتمان قلب در کنار بیمارستان جدید بجنورد در تخته ارکان نیز خبر داد و افزود: این طرح نیز در دو مرحله اجرا خواهد شد که برای ساخت 50 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است و همچنین 100 میلیارد ریال اعتبار نیز برای تجهیز هزینه خواهد شد.
وی با بیان اینکه بیمارستان های کنونی این استان با قدمت بیش از 50 سال به شهروندان خدمات ارایه می دهد گفت: این وضعیت در شان مردم این استان نیست و تلاش خواهیم کرد تا با بهره برداری بیمارستان های جدید و سایر طرح ها، خدمات شایسته ای به شهروندان در حوزه بهداشت و درمان ارایه دهیم.
به گزارش ایرنا در اوایل ماه جاری یک هیات تجاری به همران مدیران کل در حوزه اقتصادی و سایر به کشور آلمان و فرانسه سفر کردند.
به گزارش ایرنا ، هم اکنون 140 پزشک عمومی، 200 پزشک متخصص و فوق تخصص در مراکز درمانی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی فعالیت می کنند. همچنین 318 پزشک عمومی، متخصص، دندانپزشک، دارو ساز و آزمایشگاه به صورت آزاد نیز در این استان فعالیت دارند.
1744/3007/ خبرنگار: ربابه صانعی **انتشار دهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.