سردار لطفعلی پاکباز روز سه‌شنبه در گفت‌‎وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ماموران دریابانی روز دوشنبه در جریان بازرسی از این ۲ شناور که قصد خروج از آبهای کشور در خلیج فارس را داشتند ۳۰هزار لیتر گازوییل کشف و ضبط کردند.
وی گفت:در این ارتباط پنج متهم به قاچاق سوخت بازداشت و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.مرجع رسیدگی کننده به پرونده‌های سوخت قاچاق اداره کل تعزیرات حکومتی است.
پاکباز افزود:شناورهای حامل سوخت قاچاق به یکی از پایگاه های دریابانی هدایت و محموله سوخت نیز تحویل نماینده شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران شد.
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان با اشاره به اینکه دریابانی با پدیده قاچاق سوخت در آبهای ساحلی و فراساحلی خوزستان قاطعانه برخورد می کند و اجازه نمی دهد این سرمایه ملی به تاراج برود بر تداوم مبارزه با قاچاق سوخت با هماهنگی بین بخشی تاکید کرد.
پارسال حدود یک میلیون و ۴۶۵هزار لیتر سوخت قاچاق در آبهای ساحلی و فراساحلی خوزستان توسط ماموران دریابانی استان کشف و ضبط شد.
اختلاف قیمت داخلی سوخت با بهای بین المللی آن سبب شده تعدادی از دلالان وسودجویان به سمت قاچاق سوخت و کسب سود نامشروع روی بیاورند.
به گزارش ایرنا در ۲ ماه اخیر مخاطرات ناشی از شیوع بیماری کرونا سبب کاهش قابل توجه قاچاق کالا و سوخت در آبهای خوزستان شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.