به گزارش ایرنا مهراله رخشانی مهر دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران اهواز که به صورت ویدیو کنفرانس در محل اداره کل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس خوزستان برگزار شد بیان کرد: مقرر شده که میزان تعهدات خیران در کشور نسبت به پارسال ۱.۴ برابر افزایش یابد.

وی گفت: پارسال خیران در سطح کشور ۱۵ هزار میلیارد ریال برای ساخت و تعمیر مدارس کمک کردند که امید است امسال با کمک رسانه ها و ترویج فرهنگ به بحث مدرسه سازی این میزان افزایش یابد.

رییس سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس ادامه داد: خیران خوزستان پارسال یک هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال برای ساخت و تعمیر مدارس کمک کردند که این رقم امسال باید به یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال افزایش یابد.

وی ادامه داد: باید از ظرفیت رسانه‌ها و فرهنگ سازی در جلب توجه خیران به امر مدرسه سازی استفاده شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: از دیگر برنامه‌های این سازمان در جلب مشارکت هر چه بیشتر خیران در امر مدرسه سازی در خوزستان برگزاری همایش برای خوزستانی‌های مقیم استان تهران در کمک به ساخت مدرسه در استان است.

وی گفت: بسته تحول مشارکت‌های مردمی در امر مدرسه سازی که شامل برنامه‌ها و راهکارهای ترویج فرهنگ مدرسه سازی وجلب مشارکت های مردمی است به وزیر آموزش و پرورش تحویل داده شده است.

فعال شدن ۹۰ درصد پروژه‌های نیمه تمام در پارسال

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: ۹۰ درصد پروژه های نیمه تمام این سازمان در بحث ساخت و تعمیر مدارس که در سال‌های گذشته به دلایلی متوقف شده بودندپارسال فعال شدند و اکنون پیشرفت چشمگیری دارند.

رخشانی مهر بیان کرد: در سال ۹۸ اتفاق خوبی در خوزستان رخ داد و اداره کل نوسازی این استان یک هزار و ۳۳۱ کلاس درس را تحویل آموزش و پرورش داد که در کشور این رقم یک رکورد است.

رییس سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس ادامه داد: در فروردین پارسال با وقوع سیل در سه استان گلستان، لرستان و خوزستان شرایط خاصی برای آموزش و پرورش این مناطق ایجاد شد و تعدادی از مدارس این استان‌ها بر اثر سیل دچار آسیب شدند که با تلاش خیران و ادارات نوسازی مدارس این مناطق تعداد زیادی از مدارس آسیب دیده از سیل بازسازی شدند.

کمک ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریالی خیران به سه استان سیل زده

رخشانی مهر بیان کرد: خیران ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برای بازسازی و تعمیر مدارس سیل زده سه استان خوزستان، گلستان و لرستان کمک کردند که سهم قابل توجهی از این میزان کمک به خوزستان اختصاص یافت.

وی گفت: خوشبختانه حضور خیران در خوزستان بسیار چشمگیر است. در سال ۹۷ تعداد خیران مدرسه ساز خوزستان ۲۰۰ نفر بود که پارسال به ۳۵۰ نفر افزایش یافت.

رخشانی مهر ادامه داد: شرکت نفت نیز ۵۰۰ میلیارد ریال برای ساخت مدارس مناطق سیل زده اختصاص داد.

جمع‌آوری کلاس‌های کانکسی در خوزستان

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: ۳۱۱ کلاس کانکسی در خوزستان شناسایی شد که در ۲ سال اخیر با تلاش خیران و اداره کل نوسازی مدارس خوزستان با ساخت کلاس‌های ساختمانی برچیده شدند.

وی گفت: برچیدن کلاس‌های کانکسی را نمی‌توان برای کل کشور اجرا کرد و باید با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی هر منطقه برای برچیدن این کلاس‌ها تصمیم گیری شود.

رییس سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس ادامه داد: در مناطق عشایری می‌توان از کلاس کانکسی استفاده کرد و یا در شرایط بحرانی باید از کلاس کانکسی استفاده شود.

چهاردرصد کلاس‌های درس کشور بخاری نفتی دارند

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تنها چهار درصد کلاس‌های درس کشور از بخاری نفتی استفاده می‌کنند ادامه داد: ۵۷۰ هزار کلاس درس در کشور وجود دارد که ۲۴ هزار کلاس از بخاری نفتی استفاده می‌شود.

رییس سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس بیان کرد: پارسال ۵۰ هزار سیستم گرمایشی غیراستاندارد در مدارس کشور جمع‌آوری شد و ۲۵ هزار مدرسه که دارای علمک گاز داشتند به بخاری تجهیز شدند.

رخشانی مهر افزود: مقرر شده امسال ۱۰۰ هزار کلاس درس در کشور به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شوند.

خسارت ۶۰۰ میلیارد ریالی به مدارس مسجدسلیمان بر اثر زلزله

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در زلزله تیر پارسال مسجدسلیمان، به ۶۰ مدرسه ۶۰۰ میلیارد ریال خسارت وارد شد که ۴۰ مدرسه از این تعداد تعمیر و بازسازی شدند.

وی گفت: چهار پروژه مدرسه سازی با ۲۴ کلاس درس در مسجدسلیمان همزمان با ساخت این مدارس در دست ساخت هستند.

تفاهم‌نامه سازمان نوسازی با استانداری خوزستان باید در کشور الگو شود

رییس سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس ادامه داد: تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان نوسازی مدارس کشور و استانداری خوزستان در چند روز گذشته برای تهیه ۱۰ هزار کولر گازی و ۲ هزار آبسردکن و جمع‌آوری مدارس سنگی در باغملک و ایذه منعقد شد.

وی گفت: هزینه این پروژه‌ها به صورت ۵۰ درصد از سوی استانداری خوزستان و این سازمان تامین می‌شود و باید این تفاهم‌نامه در کل کشور به عنوان یک الگو استفاده شود.

نیاز ۳۰درصد مدارس کشور به مقاوم سازی

رخشانی مهر بیان کرد: ۳۰ درصد مدارس کشور نیاز به مقاوم سازی و بازسازی دارند که از این میزان ۱۸ درصد نیاز به مقاوم سازی و ۱۲ درصد نیاز به تخریب و ساخت مجدد دارند.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: در خوزستان ۱۰ هزار کلاس درس نیاز به بازسازی  و تخریب دارند که برنامه ریزی برای این کار انجام گرفته است.

ساخت ۱۴ هزار کلاس درس در کشور در سال ۹۸

وی ادامه داد: پارسال ۱۴ هزار کلاس درس در کشور ساخته و تحویل آموزش و پرورش داده شد که نسبت به سال پیش از آن، ۴۰ درصد رشد دارد.

وی گفت: مقرر شده که در سال ۹۹ بالغ بر ۱۵ هزار کلاس درس در کشور ساخته و تحویل آموزش و پرورش شود.

رخشانی مهر بیان کرد: پارسال در خوزستان یک هزار و ۳۳۱ کلاس درس با ۲ هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال ساخته شد.

رییس سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس افزود: پارسال یک هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات به خوزستان اختصاص یافت و ۲۵ درصد تجهیزات خریداری شده برای مدارس کل کشور در خوزستان انجام گرفت.

این نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس بود در محل اداره کل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس خوزستان برگزار شد.

جمعیت دانش آموزی خوزستان یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است که در ۶ هزار مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.