سید زین العابدین موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: دستورالعمل قرنطینه کردن شهرستان آبادان با سختگیری‌های بیشتر در ورودی و خروجی‌های آن انجام خواهد شد و به کسانی که قصد گردشگری و سیاحت در آبادان را دارند تا اطلاع ثانوی اجازه ورود به آنها داده نخواهد شد.

وی افزود: همچنین رفت و آمد نیروی کار مطابق بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا به شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام و تسهیل خواهد شد.

فرماندار ویژه آبادان در خصوص ادامه فعالیت مشاغل و اصناف آبادان تصریح کرد: مشاغل با ریسک بالا مانند مغازه‌های مستقر در اماکن تجاری و بازارهای سرپوشیده، تالارها، استخرها، سینماها، باشگاه‌های ورزشی، پارک‌ها، موزه‌ها، اماکن مذهبی، بقاع متبرکه، مساجد و حسینیه‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها، آرایشگاه‌های زنانه، آموزشگاه‌های علمی، آموزشگاه‌های راهنمای و رانندگی، فست فودها و طباخی‌ها، قهوه‌خانه‌ها، بازارچه‌ها، اغذیه‌فروشی‌ها و نمایشگاه‌های و مراکز آموزشی تا ٣١ فروردین تعطیل خواهند بود.

وی اضافه کرد: حمل‌ونقل عمومی در سطح شهرستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با نظارت سخت‌گیرانه از ٢٣ فروردین برقرار خواهد بود.

موسوی در خصوص فعالیت ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان عنوان کرد: همه ادارات و سازمان‌ها و مؤسسات اعم از دولتی و خصوصی و عمومی مجاز هستند که کارکنان بیمار، بانوان شاغل که دارای نوزادان شیرخوار و افراد سالمند واحد تحت امر خود را ترخیص و مرخصی آنها را استحقاقی بدون احتساب در نظر بگیرند.

فرماندار آبادان افزود: ادارات موظف‌اند که دو سوم از نیروهای تحت امر خود را در محل کار داشته باشند و این امر به صورت گردشی و روزانه نیز تغییر خواهد کرد و ساعات کاری ادارات نیز از ۷ صبح تا ۱۴ ظهر است.

وی ادامه داد: قسمت‌های عملیاتی شرکت‌های فعال و بخش‌های ستادی نیز در حد هفتاد درصد در محل کار حضور داشته باشند و ضمن اینکه مأموریت مدیران و کارکنان به خارج از شهرستان آبادان تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

موسوی به فعالیت ادارات خدماتی اشاره کرد و گفت: نیروهای همه شرکت‌ها و ادارات متولی خدمات عمومی مثل آبفا، گاز، برق، مخابرات، شهرداری، آتش‌نشانی و اورژانس مکلف هستند به طور کامل در محل کار خود حضور داشته باشند.

وی اضافه کرد: مدیران ادارات، سازمان‌ها، مؤسسات، شرکت‌ها و همه اماکنی که مجاز به فعالیت هستند مکلف هستند ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، پیوسته محل کار پرسنل خود را ضدعفونی و مواد لازم را برای ضدعفونی در ورودی کار پرسنل تأمین کنند و همچنین رعایت فاصله‌ی فیزیکی و اجتماعی بین مراجعه‌کنندگان به ادارات در راستای جلوگیری از ازدحام ضروری است.

فرماندار آبادان در خصوص فعالیت سایر اصناف بیان داشت: اتاق اصناف مکلف است سایر مشاغل کم ریسک را ضمن الزام به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی فقط روزانه به مدت ٨ ساعت در تایم صبح از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ عصر اجازه فعالیت دهد.

وی در پایان گفت: فعالیت کمیته اجرایی ستاد کرونای آبادان به طور کامل و در تمام ساعات شبانه‌روز به منظور نظارت و کنترل بازار، اصناف، گران‌فروشی، کم‌فروشی، احتکار و همچنین کنترل‌های ورود و خروج و امور گندزدایی بیش‌ازپیش برقرار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1403621
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.