کامران فاتح روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به‌منظور کاهش صدمات ناشی از بیماری کرونا و تامین آسایش و سلامت شهروندان، تمامی فعالیت‌ها و عملیات ساختمانی شهر مهاباد در پروژه‌های دولتی و خصوصی تا اطلاع ثانوی متوقف شده و شروع آن نیاز به تصمیم ستاد مقابله با کرونا این شهرستان دارد.

وی ادامه داد: هدف از این موضوع حذف هرگونه مزاحمت ناشی از فعالیت ساختمانی برای شهروندانی است که مجبور هستند اوقات خود را در منزل سپری کنند.

وی اضافه کرد: همچنین استمرار فعالیت‌های ساختمانی در محیط کارگاه‌های ساختمانی اغلب با حضور تجمعی متراکم و با همجواری و ارتباط نزدیک کاری فعالان این حوزه شامل کارگران و مهندسان توام است.

شهردار مهاباد اظهار داشت: همچنین حمل و نقل مواد و مصالح و ترددهای مرتبط با آن موجب گسترش بیماری کرونا بین عوامل و نیز همسایگان همجوار شده و تاثیر عمده‌ای در شیوع آن خواهد داشت.

وی همچنین از تمدید تخفیف عوارض شهرداری تا اردیبهشت سال آینده خبر داد و گفت: این تصمیم جهت جلوگیری از ازدحام مراجعان به شهرداری و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا اتخاذ شده‌ است.

فاتح تاکید کرد: شهروندان تا اتمام مدت باقی‌مانده فرصت دارند برای بهره‌مندی از این تخفیف به صورت تدریجی به شهرداری مراجعه و از ازدحام غیرضروی به این منظور اجتناب کنند.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.