غلامعباس بهرامی نیا روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در این خصوص اظهارداشت: عمده کالاهای اساسی جابجا شده از بندر امام خمینی (ره) شامل برنج، گندم، ذرت، سویا، کنجاله، خوراک دام و کود شیمیایی یوده است.

وی در خصوص تناژ جابجا شده از این بندر از ابتدای امسال تاکون، افزود: در این مدت بیش از ۴۳۰ هزار تن کالای اساسی توسط کامیون های پذیرفته شده به سراسر کشور حمل شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خاطرنشان کرد: تعداد کامیون‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰۰ درصد افزایش داشته است.

بهرامی نیا همچنین با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور و دغدغه تأمین مسائل بهداشتی و سلامتی رانندگان، افزود: در این رابطه نکات بهداشتی طبق دستورالعمل  وزارت بهداشت رعایت می‌شود و اقلام بهداشتی نیز در بندر امام خمینی(ره) توزیع شد.

وی گفت: در بندر امام خمینی(ره) مانند دیگر بنادر، علاوه بر تب سنجی رانندگان و ایجاد تمهیدات بهداشتی در استراحتگاه آنان، اعلام بار پایانه‌ها نیز در محوطه باز صورت می‌گیرد.

بهرامی نیا همچنین از اختصاص ۳۰ درصد سوخت جبرانی و لاستیک برای رانندگانی که کالاهای اساسی و ضروری را از بنادر جابجا کنند خبر داد و گفت: پس از رسیدن بار به مقصد نیز صاحبان بار متعهد شدند کرایه رانندگان را پرداخت کنند.

پیش از این مهران قربانی عضو هیات عامل و معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در جریان بازدید از اسکله تخلیه بار بندر امام خمینی(ره)،چ گفت:محموله‌های زیادی از کالاها به ویژه کالاهای اساسی و ضروری در مرحله ورود به کشور هستند.

وی گفت: از ۲۵ اسفند تا پایان فروردین ۴۶ کشتی وارد بنادر کشور می‌شوند که  به همین دلیل اجرای طرح حمل کالاهای اساسی و ضروری مردم تا پایان فروردین ادامه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.