محمد قاسمی نژاد سه‌شنبه در گفت‌و گوبا خبرنگار ایرنا افزود: حدود ۵۵۰ هزار هکتار از مزارع استان زیرکشت این سه محصول راهبردی رفته است که پیش‌بینی می‌شود از این میزان سطح زیر کشت حدود ۱۰۰ هزار تن دانه روغنی کلزا و یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن گندم و جو برداشت شود.
وی گفت:گردش مالی محصولاتی که ظرف ۲ ماه آینده در استان برداشت می‌شود تاثیر مطلوبی بر اقتصاد استان و درآمد کشاورزان خواهد داشت.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خوزستان با بیان اینکه برداشت تدریجی این سه محصول در یک هفته آینده ابتدا از مناطق جنوبی خوزستان شروع می شود اظهار داشت: برنامه‌ریزی و تدابیر لازم برای برداشت کامل و صحیح  این سه محصول انجام شده است.
قاسمی نژاد با بیان اینکه کمباین مورد نیاز برای برداشت گندم ، جو و کلزا تامین شده است به کشاورزان اطمینان داد که نگران برداشت محصول خود با توجه به پیامدهای ناشی از بیماری کرونا نباشند.
معاون بهبود تولیدات کشاورزی سازمان جهادکشاورزی خوزستان در ادامه افزود:در زمان حاضر ۱۴۸ مرکز خرید گندم و کلزا آماده‌سازی شده که از این تعداد ۴۴ مرکز مربوط به خرید کلزا و ۱۰۴ مرکز نیز برای خرید گندم استان اختصاص یافته است.
امسال خرید تضمینی هرکیلوگرم گندم معمولی ۲۵هزار ریال ، جو ۱۶هزار و ۳۰۰ ریال و دانه روغنی کلزا۴۶هزار و ۶۰۲ ریال تعیین شده است.
استان خوزستان با تولید سالانه ۱۶.۵میلیون تن محصولات زراعی و باغی به ارزش بیش از ۲۰۰هزار میلیارد ریال ، از نظر کمیت و تنوع تولید مقام نخست کشوری محسوب می شود.
طبق اعلام سازمان جهادکشاورزی خوزستان در۲ ماه آینده حدود پنج میلیون تن محصول زراعی شامل گندم ، جو ، کلزا ، علوفه دامی ، چغندر قند و محصولات جالیزی در این استان برداشت خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.