به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان محمد سبزه زاری بیان کرد: بارندگی خفیف در این مدت در مناطق جنوبی، جنوب شرق، شرقی، شمال شرق و شمالی خوزستان قابل انتظار است.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته امیدیه با ۳۳ و  ایذه با ۸.۶ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنک‌ترین نقاط خوزستان بودند؛ حداکثر دمای اهواز در این مدت ۳۲.۸ و حداقل ۱۷.۲ درجه سانتیگراد گزارش شد.

سبزه زاری ادامه داد: میزان بارندگی در خوزستان از یکم تا چهاردهم فروردین در ایذه ۱۱۷.۷، حسینیه اندیمشک ۷۲.۴، دهدز ۶۶.۶، لالی ۵۸.۸، گتوند ۵۷.۹، بهبهان ۵۵.۲، رامهرمز ۵۲.۵، مسجدسلیمان ۵۱.۱، شوش ۴۸.۳، شوشتر ۴۷.۱، دزفول ۴۱.۶، امیدیه ۴۱، آغاجاری ۲۴، اهواز ۲۳.۲، هندیجان ۱۷.۲، بستان ۱۴.۵، کشاورزی اهواز ۱۳، ماهشهر ۱۱.۵، شادگان ۹.۷ و آبادان ۷.۸ میلیمتر گزارش شده است.

به گفته مدیرکل هواشناسی خوزستان از ابتدای سال زراعی جاری یکم مهر ۹۸ تا ۱۴ فروردین ۹۹ ، میانگین بارش کل استان ۳۱۵.۲ میلیمتر گزارش شده که این مقدار در مقایسه با مقدار بلند مدت آن در همین بازه زمانی (۲۹۰ میلیمتر) ۸.۷ درصد افزایش و در مقایسه با مقدار آن در دوره مشابه سال آبی پیش از آن  (۴۹۶ میلیمتر) کاهش ۳۶.۵ درصدی را نشان می‌دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.