به گزارش خبرنگار مهر، محمد حیدری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران آمار ابتلاء به کرونا را در خرمشهر نگران‌کننده خواند و اظهار کرد: برای کاهش شیب ابتلاء در خرمشهر اقدامات مختلفی انجام شده که از فرصت «روز طبیعت» برای اجرای طرح قرنطینه در محلات و اعمال محدودیت‌های جدی در برخی محلات خرمشهر استفاده شد.

وی تعطیلی بازارهای سنتی این شهر را از دیگر اقدامات انجام شده در این راستا دانست و گفت: بازار صفا و روز خرمشهر هم که از چالش‌های جدی شهرستان بودند که تعطیل شدند و تا اطلاع ثانوی هیچ‌کس نمی‌تواند در این بازارها فعالیت کند.

فرماندار خرمشهر از تأثیرگذاری این اقدامات در کاهش میزان تردد به نسبت روزهای گذشته خبر داد و گفت: مردم نسبت به روزهای گذشته در این راستا همکاری و همراهی بیشتری دارند و بر اساس مشاهدات میزان حضور مردم در اماکن عمومی و خیابان و همچنین اجتماعات خانوادگی به حداقل کاهش یافته است.

وی بر نقش روحانیان، شیوخ و معتمدان شهری در اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی در راستای همکاری مردم تأکید و ابراز امیدواری کرد که روند رو به رشد فعلی ابتلاء در خرمشهر در روزهای آینده تثبیت شود.

حیدری در ادامه به علت شیوع بالای کرونا در خرمشهر نسبت به دیگر شهرهای استان خوزستان نیز اشاره کرد و گفت: در خرمشهر محیط برای شیوع بیماری نیز مستعد است که شرایط مختلفی در کنار هم باعث این میزان شیوع در این شهرستان شد.

عالی‌ترین مقام دولتی خرمشهر در ادامه به میزان آمادگی شهرستان برای مقابله با سیلاب احتمالی پرداخت و اظهار کرد: وضعیت سیل بندها در روستاهای شمالی خرمشهر مطلوب است اما در پی بازدید از سیل بندها در روستاهای «ام نوشه» و «مکسر» با توجه به اینکه در این مناطق رودخانه تغییر مسیر داده است، به دیواره سازی نیاز است.

وی افزود: در این لحظه با توجه به پایین بودن سطح آب نگرانی وجود ندارد اما با توجه به قوس رودخانه خاک از قسمت زیرین شست‌وشو می‌شود و در دراز مدت باید پیشگیری‌های لازم انجام شود.

بنا به گفته فرماندار خرمشهر طی تماس با استاندار و آب و برق خوزستان و در جلسه‌ای تخصصی با معاون عمرانی استاندار شرایط تشریح شده و استاندار دستوراتی در این خصوص صادر کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.