سرتیپ دوم خلبان بهمن بهمرد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون موردی از آلودگی به ویروس کرونا در بین کارکنان پایگاه چهارم شکاری دزفول و خانواده‌های آنان مشاهده نشده است.
وی افزود: با همکاری شعبه جنگ‌های نوین مستقر در این پایگاه که آموزش لازم را برای جنگ بیولوژیک و شیمیایی دیده بودند اقدامات لازم انجام شده و ضدعفونی مکان‌های مختلف از جمله قرارگاه سربازان، کارکنان و خانواده‌های آنها در این پایگاه نیز انجام شده است.
وی از ضدعفونی و تعبیه دستگاه مه پاش در ورودی پایگاه چهارم شکاری دزفول خبر داد و گفت: محل‌های تجمع و خرید در این پایگاه نیز گندزدایی شده ، و افراد در ورودی پایگاه پایش شده و کسانی که علایم کرونا داشته باشند با آمبولانس به بیمارستان بزرگ دزفول منتقل می شوند. 
فرمانده پایگاه چهارم شکاری دزفول ادامه داد:با توجه به نشست‌هایی که در فرمانداری دزفول برگزار شد، گندزدایی شبانه معابر شهر دزفول و روزانه معابر این پایگاه انجام شد و هر شب سه هزار و ۵۰۰ لیتر محلول برای گندزدایی معابر شهر دزفول و یکهزار لیتر محلول برای گندزدایی معابر پایگاه استفاده شده است. تاکنون ۶۵۰ نفر ساعت کار گندزدایی انجام شده است. 
امیر بهمرد با بیان اینکه محلول ضدعفونی که برای گندزدایی شهر دزفول استفاد شده توسط شهرداری تامین شده گفت: رفع آلودگی بیولوژیکی مدارس، رفع آلودگی بیولوژیکی شهرک های مسکونی، گندزدایی شبانه پمپ بنزین پایگاه از دیگر اقدامات برای مبارزه بیولوژیکی با ویروس کرونا است که توسط کارکنان این پایگاه انجام شده است.
وی گفت: در ادامه پایش سلامت خانواده‌ها، پایگاه چهارم شکاری دزفول به صورت کامل در محدودیت قرار گرفته و فقط افرادی که قصد خرید داشتند به صورت محدود اجازه تردد دارند. 
وی افزود: با این اقدامات پیشگیرانه، آلودگی ناشی از ویروس کرونا در بین کارکنان ، خانواده‌های آنها و سربازان وظیفه این پایگاه مشاهده نشده و آلودگی که ساکنان خارجی پایگاه ایجاد کرده بودند نیزبا قرنطینه از بین رفت. 
فرمانده پایگاه چهارم شکاری دزفول ادامه داد: یک نفر از کارکنان نیروی زمینی که در این پایگاه ساکن بوده به کرونا مبتلا شده بود که پس از پایش و قرنطینه خانواده و همسایه‌ها، فرد مبتلا پس از ظی مراحل درمانی، بهبود یافت.
وی افزود: همسر یک پزشک که در بیمارستان اندیمشک فعالیت دارد و ساکن در این پایگاه است نیز در بیمارستان آلوده شده و منجر به آلودگی همسرش شده بود که قرنطینه شده و اکنون بهبود یافته‌اند.
وی افزود: هم اکنون موردی از آلودگی کرونا در بین کارکنان پایگاه چهارم شکاری دزفول وجود ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.