به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی روز سه‌شنبه در ارتباط ویدئویی با رییس‌جمهوری بیان کرد:روند موجود نشان‌ می‌دهد که دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا در خوزستان رو به تاثیرگذاری است و توانسته نتایج قابل توجهی را درپی داشته باشد.

وی ادامه داد: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته در خوزستان شاهد کاهش روند سرایت بیماری توسط افراد مبتلا در خوزستان هستیم؛ در هفتم اسفند پارسال درصد ابتلای افراد ۱.۱۸۱۲ صدم درصد بود و این میزان در ۲۲ اسفندماه به ۱.۰۰۸ صدم درصد کاهش یافت.

وی با بیان اینکه در روند ابتلا به این بیماری در آخرین روز اسفند گذشته در خوزستان ۱.۰۷ صدم درصد بود ، گفت:روند ابتلا به این بیماری در ۶ فروردین به ۱.۰۶ صدم درصد کاهش یافت.

شریعتی افزود: اقدامات و مداخلات صورت گرفته برای مقابله با شیوع این ویروس در خوزستان ۴۰ درصد تاثیرگذار بوده و انتظار داریم در آینده این روند بهبود بیشتری داشته باشد.

۶۰ درصد بیماران مبتلا به کرونا در خوزستان بهبود یافتند

رییس ستاد مقابله با کرونا در خوزستان همچنین بابیان اینکه ۶۰ درصد مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان بهبهود یافته‌اند، گفت: تاکنون نیز ۲۸.۲ درصد از افراد مبتلا به این ویروس در خوزستان زیرنظر و ۱۱.۸ درصد فوت شده‌اند.

شریعتی ادامه داد: تعداد افراد جدید مبتلا به ویروس کرونا در خوزستان ۲۳ نفر هستند که مجموع بیماران به ۶۹۴ نفر افزایش یافته که از این تعداد ۴۰۳ نفر ترخیص، ۷۸ مورد فوت و ۱۹۰ بیمار هم بستری هستند.

وی گفت: ۵۴ درصد بیماران را مردان و ۴۶ درصد دیگر را زنان تشکیل می‌دهند اما در بین افراد فوتی ۵۸ درصد مرد و ۴۲ درصد زن هستند.

استاندار خوزستان افزود:۴۳ درصد از مبتلایان بیماری زمینه‌ای دارند و از بین فوتی‌ها ۸۱ درصد داری بیماری زمینه‌ای بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه دارندگان بیماری‌های زمینه‌ای و سن بالای ۶۰ سال فاکتورهای مهم در بحث مبتلایان و افراد فوت شده هستند، گفت:  در استان خوزستان ۲۸ بیمارستان برای نگهداری و مراقب بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافته که دارای یک هزار و ۵۱ تخت هستند.

شریعتی افزود: همچنین تعداد ۱۰۶ تخت آی سی یو به بیماران مبتلا به این ویروس اختصاص یافته که هم اکنون ۶۰ تخت آن اشغال شده است و این درحالی است که همه این بیماران افراد مبتلای قطعی نیستند و در بین آنها بیماران مشکوک نیز وجود دارند.

وی با اشاره به اینکه در خوزستان ۵۲۸ پزشک و یک هزار و ۴۴۰ پرستار درگیر مقابله با این ویروس هستند، گفت:درمجموع سه هزارو۹۴ پرسنل و کادر درمانی در خوزستان در بیمارستان‌های مربوط به نگهداری افراد بیمار در حال خدمت هستند.

وی با بیان اینکه مساله نگهداری و مراقبت از بیماران مبتلا در حال طولانی شدن است، افزود: نیروهای درمانی در آستانه خستگی قرار دارند که این موضوع را باید با اقدامات و برنامه‌ریزی‌ که انجام خواهد شد مدیریت کنیم.

امیدواریم فصل گرما باعث کاهش عملکرد کرونا شود

استاندار خوزستان همچنین در بخش دیگری از این ارتباط ویدوئی در پاسخ به سوال رییس جمهوری مبنی بر میزان تاثیرگذاری گرما بر عملکرد ویروس کرونا، پاسخ داد: از آنجا که این ویروس ریه را برای استقرار و زندگی انتخاب می‌کند، این نظریه را به وجود می‌آورد که این بیماری سرما دوست است و ممکن است با آغار فصل گرما، عملکرد این ویروس کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: در این صورت پیش‌بینی می‌شود تا در فصل گرما و تابستان این مساله در خوزستان برطرف شود و شرایط به حالت عادی بازگردد اما همواره باید بررسی‌ها در این رابطه تکمیل و به صورت علمی ارایه شود.

واردات کالا از طریق بنادر خوزستان در حال انجام است

استاندار خوزستان همچنین در ادامه این ارتباط ویدیویی در خصوص فعالیت‌های تجاری در خوزستان گفت: خوشبختانه با اقدامات بهداشتی که صورت می‌گیرد، روند واردات و تامین کالا از طریق بنادر خوزستان در حال انجام است.

شریعتی خاطرنشان کرد: تامین نیاز کشور به کالاهای وارداتی از طریق بنادر این استان با جدیت دنبال می‌شود و تلاش شده تا وقفه‌ای در این زمینه رخ ندهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.