به گزارش ایرنا دکتر حسن روحانی روز دوشنبه در یک ارتباط زنده تصویری با بیمارستان رازی اهواز، با رییس بیمارستان و نیز رییس بخش عفونی بیمارستان به گفت وگو پرداخت و از آنها روند پذیرش و درمان بیماران کرونایی شهرستان اهواز را جویا شد.

در این ارتباط تصویری رییس جمهوری ابتدا از رییس بیمارستان خواست گزارشی از روند بیماران پذیرش شده در این بیمارستان از ابتدا تا کنون را ارائه نماید.

دکتر کره وندی رییس بیمارستان رازی در پاسخ به سوال رییس جمهوری اعلام کرد: از ابتدای بروز بیماری کووید ۱۹ تا کنون در خوزستان ۶۵۲ بیمار در این بیمارستان بستری شده که ۲۵۰ نفر آنان تاکنون ترخیص و ۲۷ نفر آنان فوت کردند و در حال حاضر ۱۰۲ نفر در این بیمارستان بستری هستند و وضعیت بیماری کرونا در این بیمارستان روند ثابتی را طی می کند.

رییس جمهوری در ادامه روند ثابت بیماری در این بیمارستان را بسیار خوشحال کننده دانست و گفت: امیدوارم در روزهای آینده روند بیماران کرونایی در این بیمارستان کاهنده باشد.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی از رییس بیمارستان سوال کرد آیا کادر درمانی این بیمارستان نیز در مواجهه با این بیماری با مشکل یا مشکلاتی مواجه شدهاند یا خیر که دکتر کره وندی در پاسخ گفت: ۲ نفر از کادر درمانی این بیمارستان تست بیماری کووید۱۹ آنان مثبت شده و سه نفر دیگر از پرسنل دارای علائمی شدند که اکنون در قرنطینه خانگی به سر می برند.

رییس بیمارستان رازی اهواز در پاسخ به سوال رییس جمهوری که آیا شما در این بیمارستان برای مبارزه با کرونا مشکل تجهیزاتی یا پشتیبانی دارید یا خیر گفت: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تلاش می کنند تا کمبودهای ما را برطرف کنند و وضعیت این بیمارستان را به صورت ایده آل نگه دارند وخوشبختانه کمبود جدی و خاصی نداریم.

دکتر کره وندی در پاسخ به سوال رییس جمهوری که آیا بیمارستان مشکل کمبود پرستار یا کادر درمانی دارد یا خیر هم افزود: خوشبختانه با اعمال مدیریت صحیح کمبود پرستار این بیمارستان از طریق دیگر بیمارستان‌های اهواز برطرف شده و در حال حاضر مشکل کمبود پرستار در این بیمارستان وجود ندارد.

رییس جمهوری همچنین درخواست کرد تا یکی از پرستاران بخش کرونای بیمارستان رازی در مقابل دوربین قرار گیرد و مسائل و مشکلاتشان را به وی اعلام کند که یکی از پرستاران بخش با حضور در مقابل دوربین ضمن تقدیر از رییس جمهوری برای فراهم کردن این فرصت گفت: در طول روز دو نوبت کاری پرستاران به بیماران خدمات  ارائه می دهند اما  در شیفت شب پرستاران  12 ساعت را در بیمارستان سپری می کنند.

وی گفت: در حال حاضر پرستاران و کادر درمانی بیمارستان مشکل خاصی ندارند و با علاقه به بیماران کرونایی خدمات درمانی ارائه می دهند. 

رئیس جمهوری در پایان این ارتباطی مستقیم  خطاب به پزشکان، پرستاران و دیگر کادر درمانی کشور گفت: تلاش، کار و فداکاری شما در تاریخ کشور ثبت شده است و هیچ‌گاه مردم این روزهایی که با فداکاری و ایثارگری پزشکان و پرستاران همراه است را فراموش نخواهند کرد.
روحانی اظهارداشت: امیدوارم سال جدید برای مردم خوزستان و مرزداران غیور این کشور سال خوبی باشد و این در حالی است که می توان با ایستادگی و همراهی همه مردم این شرایط عبور کنیم.

حجت الاسلام  روحانی در بخش دیگری از این ارتباط ویدیویی خطاب به مردم خوزستان گفت: باید از همه فعالان استان ، کادر درمانی و دیگر مردم استان خوزستان که همیشه در شرایط سخت کشور در خط مقدم مبارزه بوده اند، تشکر و سپاسگزاری کنم.
وی ادامه داد: در دوره های مختلف از جمله دفاع مقدس، ساخت کشور، تامین انرژی، توسعه و پایداری بخش های مختلف اقتصادی کشور از جمله صنعت، خدمات و ... بر عهده این استان عزیز و بزرگ بوده است.
روحانی با اشاره به بندرگاه های بزرگ، جاده های اصلی در استان خوزستان ، گفت: امیدوارم امسال برای همه مردم ایران و همچنین استان خوزستان سالی پر از موفقیت باشد.
رئیس جمهوری تصریح کرد: تلاش می شود با عادی و معمول شدن شرایط کشور از لحاظ ویروس کرونا، به استان خوزستان سفر کنیم و طرح های مهمی که در سال ۹۹ پیش بینی شده را افتتاح کنیم.
وی همچنین در بخش دیگری از این ارتباط ویدیوئی از استاندار خوزستان خواست تا متخصصان درمانی استان در خصوص نظریه اثرگذاری گرما برای روند کاهشی فعالیت و سرایت ویروس کرونا اظهارنظر کنند.

روحانی گفت: امیدواریم که این نظریه محقق شود و فصل گرما مانع از ادامه فعالیت این ویروس شود.
دکتر سید محمد علوی فوق تخصص بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در این ارتباط ویدیوئی عنوان کرد: بررسی های صورت گرفته نشان می دهد که ممکن است در ایام تابستان ویروس حالت تهاجمی تری به خود بگیرد.
وی گفت: درحال حاضر کمترین میزان اطلاعات مربوط به این ویروس را در اختیار داریم ولی همواره بررسی ها و تحقیقات به صورت مشترک و جدی با دیگر دانشگاه های علوم پزشکی در کشور ادامه دارد.

تا کنون ۶۷۱ نفر در استان خوزستان به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده  که از این تعداد ۷۸ نفر فوت کرده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.