به گزارش ایرنا امیر حسین نظری جمعه در ستاد تنظیم بازار استان در سرسرای استانداری خوزستان بیان کرد: در استان  به شرکت های کشت و صنعت نیشکر کمک های زیادی می شود اما متاسفانه این شرکت ها به استان در تامین شکر کمک نمی کنند.

وی گفت: از این پس برای شرکت های کشت و صنعتی که تخلف می کنند و همکاری لازم را ندارند پرونده سازی خواهد شد و به آن ها کمک نخواهیم کرد.

نظری افزود: یکی از شرکت های کشت و صنعت خوزستان که وظیفه تامین شکر مورد نیاز استان را دارد کشت و صنعت کارون است که به دلیل  همکاری نداشتن با استان در تامین شکر و گران فروشی برای آن ۲ پرونده تخلف تشکیل شده است که رقم یکی از این پرونده ها ۱۰۰ میلیارد ریال است.

رییس سازمان صمت استان خوزستان بیان کرد: معاون وزیر صمت از برخورد نکردن با شرکت های کشت و صنعت متخلف استان خوزستان گله مند می باشند.

وی افزود: شرکت کشت و صنعت کارون و شرکت توسعه نیشکر استان خوزستان در تامین شکر مورد نیاز استان سنگ اندازی می کنند و با احتکار شکر تصمیم دارند شکر را گران کنند.

نظری گفت: سهمیه شکر مورد نیاز استان خوزستان  ۱۱ هزار و ۲۵۰ تن است که تقاضا دادیم شرکت های داخلی استان ۹ هزار تن از این میزان را تامین کنند.

در ادامه این نشست معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صمت استان خوزستان گفت:  با احتکار شکر از سوی شرکت های کشت و صنعت نیشکر قیمت شکر در استان افزایش خواهد یافت .

عبدالرحمان ناصریان بیان کرد: تامین شکر مورد نیاز از سوی شرکت های زمزم ، بهنوش و یا مجید از داخل استان باعث افزایش مصرف شکر در استان شده است.

وی ادامه داد: ۱۱ هزار تن شکر شرکت کشت و صنعت کارون که در کرج دپو شده بود کشف شد و برای این شرکت به جرم احتکار پرونده ای تشکیل شد.

گله مندی مرغداران خوزستان از وضعیت تولید

ناصریان بیان کرد: به دلیل بحران کرونا و رکود در بازار مرغداران استان متحمل ضرر و زیان شده اند و درخواست خرید مرغ های تولید خود را دارند.

وی گفت: قیمت جوجه یک روزه از ۵۰ هزار ریال به پنج هزار ریال کاهش یافته است و به دلیل نبود خریدار جوجه یک روزه تولید کنندگان جوجه نیز متحمل ضرر و زیان شده اند.

معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صمت استان افزود: به منظور حل مشکلات مرغداران خوزستان نشستی با کشتارگاه ها ، تولید کنندگان مرغ و جوجه برگزار می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.