به گزارش خبرنگار مهر، داوود سلمان پور ظهر امروز چهارشنبه در نشست ستاد شهرستانی مقابله با کرونا در سالن جلسات سپاه ناحیه دزفول، اظهار کرد: در دزفول یک کارخانه تولید مواد شوینده وجود دارد که تمام داروخانه‌ها را از این نظر تأمین می‌کند، ضمن اینکه مازاد تولید این کارخانه نیز در هایپرمارکت ها و سوپرمارکت‌ها توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه کمبودی در زمینه مواد ضدعفونی‌کننده در دزفول وجود ندارد، افزود: طی روزهای گذشته یک کارگاه تولید ماسک کربن اکتیو به همت یک شرکت دانش‌بنیان و همکاری دستگاه‌های متولی در دزفول آغاز به کار کرد که روزانه ۲ هزار ماسک توسط این کارگاه تولید و در سطح داروخانه‌ها توزیع می‌شود.

سلمان پور تصریح کرد: طی امروز تا فردا تولید ماسک ۳ لایه نیز از سوی این کارگاه آغاز خواهد شد و نیاز شهرستان دزفول به ماسک برطرف خواهد شد؛ ضمن اینکه در این ایام کرونایی چند مرکز جهادی و بسیجی نیز به صورت «خودجوش» و با همکاری سپاه ناحیه دزفول اقدام به تولید ماسک کرده‌اند که جای تقدیر دارد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی دزفول عنوان کرد: بیماران مبتلا به کرونا به داروهای تخصصی ویژه‌ای نیاز دارند که با همکاری وزارت بهداشت این داروها به صورت مرتب تأمین می‌شوند و نگرانی و کمبودی در زمینه تأمین این داروهای تخصصی در دزفول وجود ندارد.

*بازرسی از نانوایی‌ها و جایگاه‌های سوخت

رئیس مرکز بهداشت دزفول نیز در این نشست اظهار کرد: در راستای مصوبات ستاد مقابله با کرونا و شورای تأمین شهرستان به صورت مرتب از هایپرمارکت های دزفول بازدید صورت می‌گیرد که در این راستا تاکنون ۲ اخطاریه بهداشتی برای دو هایپرمارکت صادر شده و ۶ مورد نیز اصلاح در محل انجام شده است.

رضا پور آئین افزود: در حال حاضر با پیگیری‌ها و نظارت‌های انجام شده وضعیت هایپرمارکت های دزفول از نظر رعایت موارد بهداشتی مناسب است.

وی به انجام ۲۰۸ بازدید از نانوایی‌های دزفول اشاره کرد و گفت: در این بازدیدها ۱۵ مورد اخطاریه صادر شده است ضمن اینکه ۱۱۰ مورد اصلاح نکات بهداشتی در محل صورت گرفته و سهمیه آرد دو نانوایی نیز دلیل رعایت نکردن نکات بهداشتی قطع شده است.

رئیس مرکز بهداشت دزفول عنوان کرد: ۲۰ جایگاه سوخت در دزفول وجود دارد که در ۳۳ بازدید صورت گرفته از سوی بازرسان مرکز بهداشت، ۱۶ اخطاریه صادر و ۸ مورد اصلاح نکات در محل انجام شده است.

پور آئین خواستار تمکین تمام اصناف از طرح تعطیلی بازار و تداوم این طرح تا توقف کامل شیوع کرونا شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.