محمد حیدری دوشنبه ضمن بازدید از مبادی ورودی خرمشهر در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: درحال حاضر نیروهای پلیس ، راهور و بهداشت در  ۲ راه اصلی و یک راه فرعی منتهی به  جاده حفارشرقی خرمشهر مستقر شده و از ورود خودروها و مسافران غیربومی جلوگیری می‌کنند.

وی افزود: سیاست ما بر مبنای کنترل پلاک خودرو و بستن مطلق مبادی ورودی نبود زیرا  درصدی از جمعیت خرمشهر از جاهای دیگر وارد شهر میشوند و این هم معضل دیگری است  که موجب می شود هیچ‌گونه تضمینی برای ممانعت از وارد شدن افراد مبتلا به کرونا وجود نداشته باشد.

حیدری از نصب دوربین‌های پلاک‌خوان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در سه روز آینده اقدام به نصب دوربین‌های پلاک‌خوان در مبادی ورودی خرمشهر می کنیم زیرا در شرایط فعلی هیچ‌کس نمی‌تواند تضمین کند کسانی که وارد شهر می شوند بومی هستند یا مسافر ، لذا با نصب دوربین کنترل تشدید می‌شود.

وی گفت: ادامه روند تعاملات اجتماعی به روال سابق به طور حتم شرایط سخت‌تری برای کادر درمانی و پزشکی پیش رو خواهد داشت لذا اعمال محدودیت‌ها نیاز به مشارکت مردمی دارد.

وی ادامه داد: امروز علاوه بر مبادی ورودی به شهر خرمشهر،  مناطق پرتردد همچون راههای اصلی منتهی به بازارهای مرکز شهر نیز بسته شد تا تردد کمتری داشته باشیم.

حیدری تصریح کرد: مردم نظام برنامه‌ریزی ما در چارچوب سیاست‌های تشخیصی و درمانی توسط وزارت بهداشت را به درستی اطلاع دارند و مشارکتهای خوبی داشته اند اما باید اقدامات مسئولان در راستای حفظ سلامت مردم را جدی بگیرند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر افزود: شهرستان خرمشهر از لحاظ تشخیص بیماری کرونا جزو شهرستان‌های اول در استان خوزستان است لذا  آمار موجود ما میتواند جنبه مثبت و منفی داشته باشد.

حیدری ادامه داد: جنبه مثبت  قضیه این است که نشان میدهد نظام درمانی ما عملکرد قابل توجهی داشته و توانسته بیماریابی را به خوبی انجام دهد ولی از جهت منفی نشان می دهد که مردم همچنان به تعاملات اجتماعَی خود اصرار دارند.

وی اظهار داشت: لازم است مسوولان ذیربط در فضای مجازی اقدامات انجام شده را به سمع و نظر مردم برسانند و از بزرگ‌نمایی و یا دامن‌زدن به شایعات پرهیز کنند.

 براساس یافته‌های آزمایشگاهی تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان به ۹۰ نفر رسیده است.

 شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان از خدمات دانشکده علوم پزشکی آبادان بهره مند هستند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.