حجت الاسلام فایز فائزی پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق برنامه روزانه پنج هزار ماسک بهداشتی و استاندارد در ۲ نوبت کاری صبح و عصر در کارگاه عملیاتی حرم علی ابن مهزیار اهوازی(ع) تولید خواهد شد.
وی با بیان اینکه بنیاد احسان وابسته به فرمان اجرایی امام مسئولیت تهیه مواد اولیه ماسک را برعهده دارد افزود:ماسک‌های تولیدی دراختیار بنیاد احسان قرار می‌گیرد تا درمراکز بیمارستانی ودرمانی استان توزیع شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان اظهارداشت:فعالیت قرارگاه جهادی خواهران حرم علی ابن مهزیار اهوازی(ع) برای تهیه و تولید ماسک بهداشتی تا زمانی که مراکز درمانی استان برای مبارزه با ویروس کرونا نیاز داشته باشند ادامه خواهد داشت.
فائزی بیان کرد: هم اکنون ۱۲۰نفر از خواهران عضو قرارگاه جهادی حرم مطهر علی ابن مهزیار اهوازی(ع) برای تهیه ، طراحی و تولید ماسک بهداشتی پای کار هستند ولی در صورت نیاز می توان خواهران داوطلب بیشتری برای این عمل انسانی پای کار آورد.
هم اکنون بخش‌هایی از نیروهای مسلح ، سپاه ، بسیج ، نیروی انتظامی ، گروه‌های مردم نهاد ، شهرداری‌ها ، جوانان داوطلب هلال احمر ، هیات‌های مذهبی و مسجدی ، حوزه‌های علمیه و همه مراکز درمانی و بهداشتی خوزستان برای مبارزه و کنترل ویروس کرونا که حدود یک ماه کشور را درگیر خود کرده است فعال هستند.
به گزارش ایرنا ، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان تا روز چهارشنبه به ۳۵۹ بیمار رسید که از این تعداد ۴۵ نفر فوت کردند.
شهرهای اهواز ، آبادان ، شوشتر، دزفول و اندیمشک از نظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفته‌اند.
با وجود گذشت حدود یک ماه از شیوع ویروس کرونا در کشور و خوزستان، هنوز شیب مبتلایان و افراد مشکوک به ویروس کرونا کاهش نیافته است که علت اصلی آن توجه نکردن بسیاری از شهروندان به توصیه‌های بهداشتی و خودمراقبتی است.
وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی بارها از شهروندان خواسته است توصیه‌های بهداشتی را برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا جدی بگیرند ، در خانه‌ها بمانند و سفرهای درون و برون شهری را به شدت محدود کنند.      

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.