به گزارش خبرنگار مهر، شهروندان اندیمشک نیز همانند برخی دیگر از شهرهای کشور و جهان میزبانی مهربان برای مهمان ناخوانده در واپسین روزهای سال جاری هستند.

شهروندان اندیمشک را همچون سایر شهروندان ایران زمین به دو گروه در حوزه مقابله با ویروس کرونا باید تقسیم کرد؛ عده‌ای که روزهای خود را در قرنطینه را سپری می‌کنند و عده‌ای که بی‌توجه در حال تردد غیرضروری و تدارک عید باستانی هستند.

اقدامات فرهنگی در کنار عمل به مصوبات به عنوان راهکار مقابله با شیوع و مهار ویروس کووید ۱۹ می‌تواند نقش به سزایی ایفا کند.

۲۰ اسفند خبر تعطیلی مجتمع‌های تجاری و برخی اصناف، تب خرید و تردد را در شهرستان اندیمشک دو چندان کرد که با تدبیر مناسب و رویه صحیح در اطلاع‌رسانی می‌توان اقدامات مثبت را کم اثر تلقی کرد.

پس از سه روز تعطیلی، بخشی از آرایشگاه‌ها فعالیت واحدهای خدمات پیرایشی را در اندیمشک آغاز کرده و با رونقی دو چندان نسبت به قبل از مصوبه تعطیلی، فعالیت می‌کنند.

نکته‌ای در بهره‌مندی از پیرایشگاه باید مدنظر قرار گیرد، ایجاد شرایطی است که در آن صف در سالن‌های پیرایش با نوبت‌دهی صورت گیرد چرا که با این کار از کمین کرونا ویروس دوری می‌شود.

قلیانسراها پس از تعطیلی جای خود را به بوستان‌های شهری داده‌اند که با توجه به افزایش احتمال ابتلاء به کرونا ویروس در استفاده از قلیان باید نسبت به ساماندهی فضاهای سبز شهری اقدامات فوری‌تری انجام گیرد.

نکته‌ای که در توقف نکردن تعداد صعودی ویروس کووید ۱۹ در شهرستان اندیمشک خودنمایی کرده است، رعایت نکردن بهداشت فردی تعدادی کمی از شهروندان اما با دامنه تبعات بالا و رنگ باختن مصوبات ستاد کرونا در این شهرستان است.

یکی از مشکلات این روزها، «تصمیمات عجولانه» در حوزه‌های مختلف بوده که خود عاملی برای اهمیت نداشتن و بی‌توجهی شهروندان در رعایت مصوبات است چرا که امروز خبر تعطیلی و برخورد قضائی اعلام می‌شود و فردا بی‌توجه به مصوبه صنف مربوطه کار خویش را بر اساس روال همیشگی با رونقی دو چندان ادامه می‌دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.