به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شریعتی پیش از ظهر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان، اظهار کرد: تعطیلی مدارس نباید منجر به سفر و دید و بازدید شود که در همین راستا از ۱۶ بهمن گذشته شورای سلامت استان تشکیل شد.

وی افزود: تا امروز دو مرحله از این اپیدمی شامل آمادگی و مواجه را داشته‌ایم و هنوز مشخص نیست چه زمانی به نقطه پیک بیماری برسیم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: شیوه مدیریتی مسئولان و سبک زندگی شهروندان بسیار تعیین‌کننده خواهد بود؛ اگر خود را با این ویروس وفق دهیم، می‌توانیم زودتر به نقطه پیک برسیم و سپس شیب نزولی را آغاز کنیم، در غیر این صورت روند صعودی این بیماری تداوم خواهد داشت.

شریعتی یادآور شد: اگر بناست از ابتلاء به کرونا پیشگیری کنیم، باید تلاش کنیم شرایط مساعد برای تکثیر ویروس فراهم نشود و حلقه انتقال را قطع کرده و مسیر سرایت را بشکنیم؛ اگر سبک زندگی شهروندان و شیوه مدیریتی مسئولان برای مدت مشخصی تغییر کند، این اپیدمی مهار خواهد شد.

استاندار خوزستان تأکید کرد: محل امن و سنگر مقابله با کرونا در منزل است. بار دیگر از همه مردم درخواست می‌شود برای حفظ سلامت و جان خود و عزیزانشان به هیچ عنوان جز در مواقع ضروری از خانه‌های خود خارج نشوند و از مردم استان انتظار می‌رود که بیش از گذشته در امر پیشگیری و تذکر به همدیگر اهتمام داشته باشند.

شریعتی عنوان کرد: باید با تمرکز بر سامانه خطرپذیری مناطق آلوده دخالت‌های لازم را انجام داده و عملیات ضدعفونی مدارس حتماً در دستور کار باشد.

استاندار خوزستان بیان کرد: از همه مردم درخواست می‌شود مراجعه به ادارات را تا جای ممکن کاهش دهند و پیگیری کارهای غیرضروری را به آینده موکول کنند.

وی در پایان گفت: ما هم از دادگستری خواستیم نوبت رسیدگی قضائی به پرونده‌هایی که جنبه فوریت ندارند را به آینده موکول شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1382413
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.