به گزارش شنبه  ایرنا از روابط عمومی این معاونت، دکتر عبدالرحیم هوشمند اظهار داشت: به دنبال شیوع ویروس کرونا در ایران و لزوم آگاهی بخشی به جامعه دانشگاهی در خصوص خودمراقبتی و پیشگیری از این بیماری، شیوه های کنترل شیوع و پراکندگی آن در جامعه و تحلیل پیامدهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و روان‌شناختی این معضل، بر حسب ابلاغ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه های سراسر کشور مبنی بر فعال سازی هسته های فکری در قالب شبکه های جامعه و دانشگاه یا اتاق فکر، سه هسته "اقتصادی- اجتماعی"، "مشاوره اجتماعی- فرهنگی" و "بررسی های محیطی و بوم شناختی" در دانشگاه شهید چمران اهواز تشکیل شده است.
وی افزود: هسته اقتصادی- اجتماعی با مدیریت دکتر حسن فرازمند و با حضور استادان رشته های جامعه شناسی، اقتصاد، مدیریت و علوم سیاسی، به تحلیل پیامدهای اقتصادی و اجتماعی شیوع بیماری کرونا در کشور و نیز ارائه راهکارهایی به منظور کاهش این هزینه ها می‌پردازند.
هوشمند بیان کرد: هسته مشاوره اجتماعی- فرهنگی با مدیریت دکتر منصور مرعشی و حضور استادان روان‌شناسی، مشاوره و علوم تربیتی، تاکتیک های مربوط به شیوه های پیشگیری و ارائه راهکار برای کاهش تنش‌های روانی در جامعه ناشی از گسترش این بیماری را دنبال می کنند و همچنین مقرر شده این هسته به معرفی برنامه هایی برای کاهش احساس ناامیدی، انفعال و بی‌اثری مردم بپردازد.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه خاطرنشان کرد: سومین هسته با مدیریت دکتر مصطفی محمدی ده‌چشمه به بررسی های محیطی و بوم‌شناختی این پدیده می پردازد و استادان رشته های  جغرافیا، برنامه ریزی منطقه ای، شهری و روستایی با این گروه همکاری می کنند.
وی هدف از تشکیل این هسته را معرفی فنون و برنامه های شیوع محیطی و نیز خطرات محیطی و منطقه ای ویروس کرونا، با ارائه راهکارهای آگاهی دهنده و پیشگیرانه عنوان کرد و گفت: مدیران و اعضای این سه هسته، فعالیت های خود را در قالب تولید کلیپ های آموزشی و نوشتارهای کوتاه در فضاهای مجازی مربوط به دانشگاه شهید چمران اهواز از جمله صفحه اینستاگرام دانشگاه به نشانی chamran_university در دسترس عموم قرار داده اند.

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در روز ۲۴ اسفندماه تاکنون آمارمبتلایان به ویروس کرونا درخوزستان به ۲۲۱ نفر و فوتی به ۳۲ نفر رسیده است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت امروز ۲۴ اسفندماه اعلام کرد: تاکنون ۱۲ هزار و ۷۲۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۶۱۱ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و چهار هزار و ۳۳۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از  یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.