این نمایشگاه به منظور ارائه دستاوردهای کانون‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و مذهبی دانشجویی و فعالیت‌های انجمن‌های علمی دانشگاه صنعتی بیرجند در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در این دانشگاه برپاست.

رییس دانشگاه صنعتی بیرجند در آیین افتتاح نمایشگاه رویش و حرکت گفت: حوزه فرهنگی دانشگاه برای برگزاری سومین جشنواره رویش و حرکت به طور شبانه‌روزی تلاش کردند که از زحمات آنها تشکر می‌کنیم و هر سال این جشنواره به بهترین شکل برگزار شده است.

سید حجت هاشمی افزود: امسال ۳۰ انجمن، تشکل و شورای صنفی در نمایشگاه جشنواره درون دانشگاهی آثار خود را به نمایش می‌گذارند و این تشکل‌ها از دانشجویان نخبه و اخلاق‌مدار دانشگاه تشکیل شده است و در ۲ روز که این نمایشگاه فعال است رفتار حرفه‌ای دانشجویی هم به نمایش گذاشته می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی بیرجند هم گفت: هر سال در آذرماه به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جشنواره رویش و حرکت در دانشگاه‌های سراسر کشور با هدف تقویت کارآفرینی، خودباروی و اعتماد به نفس برگزار می‌شود.

مهدی وفایی فرد افزود: این هشتمین جشنواره رویش در سطح ملی و دوازدهمین  جشنواره حرکت است که در سطح ملی در قالب کار فرآیندی برگزار می‌شود و آثاری در حوزه‌های مختلف توسط دانشجویان ارائه می‌شود که بخش درون دانشگاهی آن را هر سال آذرماه برگزار می‌کنیم.

او گفت: امسال ۳۰ غرفه از کانون‌های فرهنگی و انجمن‌های علمی در این نمایشگاه شرکت دارند که دستاوردها و توانمندی‌های خود را به نمایش می‌گذارند و این نمایشگاه بهترین فرصت برای بروز خلاقیت و نوآوری است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی بیرجند اظهار داشت: ۱۷ کانون فرهنگی، هنری و ۱۷ انجمن علمی در حوزه‌های تخصصی خود در نمایشگاه رویش و حرکت فعالیت دارند و نمایشگاه فردا (چهارشنبه) به پایان می‌رسد اما جشنواره شکل فرآیندی داشته که از ابتدای آذرماه شروع شد و تا پایان سال دانشجویان آثار خود را ارسال می‌کنند و آثار برگزیده به تهران ارسال می‌شود.

وی افزود: سال گذشته آثار برتر دانشجویان دانشگاه صنعتی بیرجند به سطح ملی جشنواره رویش در تهران راه یافت و مقام دوم کشوری را به دست آوردند.

شعار هفته پژوهش و فناوری امسال از ۲۳ تا ۲۹ آذر «پژوهش اثربخش، فناوری ارزش‌آفرین و رونق تولید» نام دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.