حجت اله آریایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رستوران‌های سنتی که از اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی مجوز نداشته باشند پلمب می‌شوند.

وی اظهارداشت: رستوران سنتی گندم دز به دلیل نداشتن مجوز از این اداره و عدم رعایت نکات بهداشتی در مجموعه خود پلمب شد.
آریایی نیا افزود: بدلیل شیوع بیماری کرونا در کشور، سرکشی و نظارت به رستوران‌ها با حساسیت و دقت بیشتری انجام می‌شود که از همه متصدیان و نیروهای شاغل در این رستوران‌ها تقاضا می‌شود نکات بهداشتی را با جدیت و حساسیت رعایت کنند.

وی افزود: همه کارکنان رستوران باید کارت بهداشت داشته باشند و  باید استفاده  از افراد بدون کارت بهداشت خودداری شود.
آریایی نیا با بیان اینکه ضدعفونی کردن رستوران‌ها باید در ساعت ارائه خدمات انجام شود، گفت: هرگونه ارائه خدمات در سالن‌ها ممنوع است ضمن اینکه غذای بیرون بر فقط با ظروف یکبار مصرف انجام شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی  و گردشگری شهرستان دزفول افزود: رستوران‌ها باید از نگهداری هرگونه غذای مانده حتی برای چند ساعت خودداری کنند و همه کارکنان در تمام ساعت کار خود باید کلاه، دستکش و ماسک استفاده کنند.
وی با بیان اینکه استفاده از لُنگ قرمز در رستوران‌ها ممنوع است، گفت: توزیع هر نوع محصولات غذایی بدون سیب سلامت و علامت استاندار و تاریخ تولید و انقضا مانند(ترشی، سالاد، دوغ و ماست) ممنوع است و درصورت مشاهده بدون تذکر بعدی محل مورد نظر پلمب خواهد شد.

آریایی نیا اظهار داشت: سرکشی و نظارت بصورت نامحسوس و بی وقفه ادامه خواهد داشت و ادارات و ارگان‌های ذیربط از قبیل اداره اماکن دزفول و اداره بهداشت و محیط زیست هیچ اغماضی در رابطه با سلامتی شهروندان نخواهند داشت.

در حال حاضر پنج رستوران سنتی در دزفول زیرنظر میراث فرهنگی است و ۲ رستوران غیرمجاز نیز وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.