مریم محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خوزستان ظرفیت های بسیاری در رشته شنا دارد اما به دلیل نبود مکان مناسب و دائمی، قادر به پرورش همه آنها نبوده و نمی توانیم از این توانایی ها برای ساختن شناگرانی ماهر، مدال آور و مدعی در مسابقات کشوری استفاده کنیم.

سرپرست هیات شنا خوزستان افزود: با وجود کمبودها و مشکلاتی که داریم، سعی می کنیم در زمینه استعدادیابی به خوبی عمل کرده و بدون وقفه در حال گسترش این رشته با هدف کسب موفقیت های بیشتر در آینده هستیم.

وی با اشاره به اینکه شنا یک رشته مادر است و یک ورزشکار به تنهایی می تواند چندین مدال در رویدادهای بین المللی کسب کند افزود: بسیاری از کشورها با برنامه ریزی در این رشته، سهم مدال آوری خود را در بازی های المپیک بیشتر می کنند لذا ما هم باید به این رشته توجه بیشتری کنیم.

محمدی با اشاره به اینکه متاسفانه تمامی استخرها را به پیمانکاران می‌دهند و آنها هم دنبال درآمدزایی بوده و پرورش شناگر برایشان مهم نیست گفت: داشتن استخر مناسب مهمترین ابزار برای پیشرفت رشته شنا است که از آن بی بهره هستیم در حالی که بسیاری از استان ها استخرهای فراوانی در اختیار دارند.

وی ادامه داد: به تازگی مسئولیت هیات را برعهده گرفتم اما از ابتدای سال آینده برنامه های مختلفی در زمینه آموزش و استعدادیابی در نظر داریم که در این راه به کمک اداره کل ورزش و جوانان استان نیازمندیم.

سرپرست هیات شنا خوزستان به تعطیلی تمام استخرهای اهواز به دلیل شیوع بیماری کرونا تا پایان امسال اشاره کرد و گفت: بر اساس دستورالعمل وزارت ورزش تمامی اماکن ورزشی از جمله استخرها به دلیل پیشگیری از بیماری کرونا تا آخر امسال تعطیل هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.