علیرضا فتح الهی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: ۲۱۲ پرونده قضایی درخصوص منابع طبیعی و آبخیزداری در دادسرا و دادگاه دزفول تشکیل شده که ۱۰۶ پرونده مفتوح و در حال رسیدگی است.
وی افزود: ۴۸ پرونده تخریب و تصرف، ۹ پرونده خلع ید، ۲۶ پرونده چرای دام غیرمجاز و ۲۲ پرونده قاچاق در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری در شهرستان دزفول تشکیل شده است. 
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول حفاظت از عرصه‌های طبیعی را از وظایف و امور دشوار این اداره دانست و گفت: پرونده‌های زیادی در این خصوص تشکیل و سالانه به پرونده های زیادی رسیدگی می‌شود. 
وی با بیان اینکه متخلفان در زمان استراحت ماموران منابع طبیعی اقدام به تخلف می‌کنند، افزود: از نظر روحی و روانی فشار زیادی به ماموران منابع طبیعی وارد می‌شود که جای تقدیر دارد.

شهرستان دزفول حدود ۴۷۰ هزار هکتار منابع طبیعی دارد که ۳۵۰ هزار هکتار آن منابع ملی است ضمن اینکه ۲۳۰ هزار هکتار جنگل در دزفول وجود دارد که پوشش گیاهی آن بلوط، کلخونگ، بادام و کیکوم است.

یک چهارم از ۹۰۰ هزار هکتار جنگل‌های استان خوزستان در شهرستان دزفول واقع شده‌اند. پنج هزار هکتار بیشه‌زار نیز در حاشیه رودخانه دز وجود دارد که بازمانده جنگل‌های گرمسیری است.

۱۱۰ هزار هکتار مرتع و بیش از ۳۰۰ هکتار جنگل دست کاشت در شهرستان دزفول وجود دارد که منابع طبیعی وظیفه حفاظت، توسعه و بهره برداری از آنها را بر عهده دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.