فرهاد ابول نژادیان شامگاه شنبه در گفت و گوی رسانه ای با سیمای خوزستان آخرین آمار مربوط به بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان را ۶۲ نفر اعلام کرد و اظهارداشت: همچنین از زمان گسترش و شیوع این بیماری در استان تعداد ۱۵ نفر از مبتلایان فوت شدند.

وی با اشاره به اینکه کادر مربوط به بیماریابی، غربالگری و قرنطینه سازی افراد مرتبط با بیماران در استان پیوسته در حال فعالیت هستند، گفت: با این وجود شرایط در استان رو به ثبات است و پیش‌بینی می‌شود  این روند ادامه داشته باشد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز خاطرنشان کرد: مراجعه مردم به بیمارستان‌های معین روزانه در حال کاهش است .

ابول نژادیان تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که در روزهای ابتدایی مراجعه افراد به این بیمارستان ها ۳۴۰ نفر بود و به مرور زمان به ۲۴۰ ، ۱۹۰ و در نهایت امروز به ۱۴۴ نفر رسید.

وی یادآور شد: این شرایط نشان می دهد که محدودیت‌ها و اقدامات صورت گرفته نتیجه بخش بوده و مردم نیز به توصیه‌ها و تذکرات بهداشتی و درمانی توجه داشته‌اند.
بیماری جدید کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و این امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نبینند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از  یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.
تعداد ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور تا ظهر شنبه ۱۷ اسفندماه به پنجهزار و ۸۲۳ نفر و فوت ناشی از آن به ۱۴۵ نفر رسیده و همچنین هزار و ۶۶۹ نفر تاکنون بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.