عبدالرضا احسانی نیا عصر شنبه در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری گتوند با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور افزود: ضمن گندزدایی و ضدعفونی سطوح، معابر واماکن عمومی سطح شهر ۲  ایستگاه تب سنج نیز در بخش های عقیلی ومرکزی فعال می شود.

وی همچنین خواستار فعالیت نکردن و خودداری آرایشگاه های زنانه و مردانه برای مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تا هفته های آینده در شهرستان گتوند شد.

فرماندار شهرستان گتوندگفت: جایگاه های سوخت، ضمن رعایت استانداردهای لازم، عملیات سوختگیری را از طریق اپراتورها انجام دهند و از تماس مردم با نازل های سوخت جلوگیری کنند.

احسانی نیا ادامه داد: متصدیان و کارگران نانوایی ها برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، ضمن استفاده از لباس، دستکش و کلاه، برای ارائه نان به شهروندان از کیسه پلاستیکی بهداشتی استفاده کنند.

وی گفت: ادارات و دستگاه های اجرایی در خصوص خود قرنطینه ای و خود مراقبتی، حضور نیافتن در محافل عمومی و دیگر موارد بهداشتی اطلاع رسانی لازم را انجام دهند.

فرماندار شهرستان گتوند افزود: شهروندان برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی از تردد در پارک ها و اماکن عمومی، تجمع و برگزاری نماز جماعت در مساجد و دیگر اماکن مذهبی خودداری کنند.

احسانی نیا از شبکه بهداشت و درمان شهرستان گتوند خواست ضمن تشدید نظارت بر اماکن عمومی فعال با متصدیان متخلف بهداشتی برخورد کنند.

 ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از  یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

تعداد ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور تا ظهر شنبه ۱۷ اسفندماه به پنج هزار و ۸۲۳ نفر و فوت ناشی از آن به ۱۴۵ نفر رسیده و همچنین هزار و ۶۶۹ نفر تاکنون بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.