سردار غلامرضا جعفری عصر شنبه با اعلام این خبر افزود: در بازرسی از این انبارها ۷ هزار و ۲۲۹ عدد ژل ومحلول ضد عفونی کننده و ۹۹ هزار و ۵۰۰ عدد دستکش لاتکس و ماسک کشف شد و ارزش کالای احتکار شده ۲میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال برآورد شده است.
وی بیان داشت: ماموران پلیس امنیت عمومی هرمزگان با تشدید اجرای طرح های نظارتی و کنترلی واحدهای صنفی ۴ انبار احتکار کالای بهداشتی در شهر بندرعباس شناسایی شد.
فرمانده انتظامی هرمزگان اظهارداشت: در بازرسی از این انبارها، تعداد ۷ هزار و ۲۲۹عدد ژل ومحلول ضدعفونی کننده، ۵۰۰ عدد ماسک و ۹۹ هزار عدد دستکش لاتکس بهداشتی احتکار شده کشف وضبط کردند.
جعفری یادآورشد: از ادامه فعالیت این انبارهای متخلف جلوگیری و دراین رابطه تعداد ۵ متهم دستگیر و با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی گفت: با توجه به انتشار سریع ویروس کرونا در کشور  و نیاز حیاتی عموم مردم به اقلام بهداشتی ومواد شوینده، طرح نظارتی وکنترل از واحدهای صنفی و انبارها با جدید دردستورکار پلیس قرارگرفت .
این مقام انتظامی هرمزگان ادامه داد: دراین طرح تعداد ۳۳۶ واحدصنفی به صورت میدانی و تخصصی بازدید و از تعداد ۴۵ واحد صنفی تعهدات لازم اخذ و تعداد ۳واحد صنفی متخلف بدلیل احتکار اقلام بهداشتی پلمب شد.
ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به بیش از  یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.
تعداد ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور تا ظهر شنبه ۱۷ اسفندماه به ۵ هزار و ۸۲۳ نفر و فوت ناشی از آن به ۱۴۵ نفر رسیده و همچنین هزار و ۶۶۹ نفر تاکنون بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.